اجرای ۷ طرح پژوهشی کاربردی و اجتماعی در بهزیستی خراسان رضوی

بهزیستی خراسان رضوی در سال ۹۹ هفت طرح پژوهشی اجتماعی و کاربردی را قطعی نموده و قراردادهای انجام آنها را با دانشگاه‌ دولتی و غیر دولتی، نهایی کرده است.

به گفته‌ی مسؤول واحد پژوهش بهزیستی خراسان رضوی، به خاطر مشکلات اقتصادی سال‌های اخیر در دولت، اعتبارات پژوهشی، رشد کافی نداشته و لذا محققین اقبال چندانی برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی ندارند.

وی تأکید کرد: خوشبختانه ما محققینی داریم که اصلا نگاه‌شان مادی نیست و صرف مسائل انسانی و اهمیتی که به جمعیت هدف بهزیستی می‌دهند کار می‌کنند و به همین جهت، این ۷ پروژه مجموعا با ۱۶۷ میلیون تومان قرار داد بسته شده است.

محمد غفاری‌زاده گفت: با رایزنی و تعامل مناسبی که با گروه‌های پژوهشی دانشگاه‌ها داشتیم هفت پژوهش در دستور کار قرار گرفت که زمینه‌های بسیار خوبی در تمشیت مشکلات اجتماعی دارد.

وی اضافه کرد: بررسی اثربخشی تسهیلات اشتغال‌زایی بر اشتغال پایدار مددجویان بهزیستی، ارزشیابی و سنجش اثربخشی برنامه مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق، بررسی چالش‌ها و نواقص و عدم وجود قوانین و مقررات مورد نیاز در حیطه‌ی حمایت از زنان و کودکان آسیب‌دیده، برخی از این پژوهش‌ها هستند.

وی ادامه داد: همچنین مقایسه اثربخشی اشتغال حمایت‌شده و کارفرمایی بر پایداری شغلی افراد دارای معلولیت مشهد، بررسی عوامل روان‌شناختی اجتماعی و اقتصادی در بروز عود مجدد اعتیاد در مراجعین به مراکز ترک اعتیاد، بررسی تجربه زیسته زنان سرپرست خانوار در مواجهه با بحران کرونا و همچنین طراحی الگویی ارزیابی عملکرد مؤسسات خیریه تحت نظارت بهزیستی با استفاده از روش تحلیلی پوشش داده‌ها، عناوین سایر طرح‌های پژوهشی بهزیستی در سال ۹۹ می‌باشد.

غفاری‌زاده یادآور شد: این طرحها در دست اجرا هستند که شش مورد آن را پژوهشگران دانشگاه فردوسی و یک مورد دانشگاه آزاد قوچان، مدیریت می‌کنند.

این مسؤول با بیان اینکه اعتبارات پژوهشی باید جایگاه مناسب‌تری در اعتبارات دستگاه‌ها داشته باشند گفت: این مهم در سازمان بهزیستی که سازمانی اجتماعی است با توجه به نگاهی که در سال‌های اخیر به مقولات اجتماعی شده و بخصوص تأکیدی که رهبری بر مسائل اجتماعی و کار علمی در این زمینه داشته‌اند، بیشتر ملموس می‌باشد.

وی گفت: امیدواریم اعتبارات پژوهشی در یک سرفصل ترمیمی، وضعیت بهتری پیدا کند تا بتوانیم تحقیقات کاربردی‌تر، مفیدتر، مؤثرتر و کارآمدتری در زمینه‌ی مشکلات اجتماعی داشته باشیم که منجر به هدف عملیاتی بشود.

کد خبر 39106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد