افزایش وام مددجویی به ۱۰۰ میلیون هنوز قطعی نشده است

به گفته‌ی جانشین معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی خراسان رضوی، اعتبارات اشتغالی امسال نسبت به سال گذشته ۴۳ درصد افزایش داشته است.

مهنوش باغیشنی اعتبارات اشتغالی سال ۹۹ این نهاد را ۱۸۸ میلیارد تومان و اعتبارات امسال را ۲۶۹ میلیارد تومان اعلام کرد.

وی افزود: این اعتبارات ابلاغ شده اما هنوز برخی بانک‌های عامل، نسبت به تخصیص اعتبارات اقدامی نکرده‌اند.

باغیشنی در خصوص افزایش وام اشتغال که صبحت آن در جامعه شنیده می‌شود گفت: ما هم در اخبار چیزهایی شنیده‌ایم اما هنوز به صورت مکتوب افزایش صد درصدی که صحبت آن می‌شود به بهزیستی استان اعلام نشده است.

وی ادامه داد: گفته می‌شود که قرار است وام ۵۰ میلیون تومانی سال گذشته به ۱۰۰ میلیون تومان برسد که طبعا بانک‌های عامل نیز تضامین خود برای دریافت این تسهیلات را بیشتر می‌کنند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: تعهدات اشتغالی بهزیستی خراسان رضوی نزد دولت در سال گذشته ۵ هزار و ۸۸ نفر بوده و امسال این تعهد ۵ هزار و ۳۹۳ نفر اعلام شده است که اگر وام قرار باشد به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یابد دسترسی به این هدف مشکل خواهد بود.

وی یادآور شد: در ۱۳۹۹ بهزیستی خراسان رضوی، عملکرد قابل قبولی در بخش اشتغال مددجویان داشته اما مشکلات ناشی از محدودیت‌های کرونایی، عدم آمادگی جامعه‌ی هدف برای احراز شرایط دریافت وام و برخی مشکلات بانکی، انرژی مضاعفی را از خانواده‌ی اشتغال بهزیستی استان مصروف خود کرده است.

باغیشنی گفت: امیدواریم امسال، شرایط بهتری داشته باشیم و بتوانیم مددجویان بیشتری را به سمت اشتغال و استقلال هدایت کنیم.

وی ادامه داد: اعتبارات اشتغال، شامل همه ی مددجویان آماده‌سازی شغلی شده توسط حوزه‌های تخصصی خواهد شد و محدودیتی در نوع مددجویی برای استفاده از این وام‌ها وجود ندارد.

کد خبر 39104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد