شهر تهران| ۲ هزار و ۹۷۴ معتاد از مراکز ترک اعتیاد تهران خدمات دریافت کردند

مدیر بهزیستی شهر تهران گفت: ۲ هزار و ۹۷۴ معتاد از ابتدای امسال تا پایان خرداد از مراکز اقامتی ترک اعتیاد این شهر خدمات دریافت کردند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری ایرنا، سید سعید آرام اظهار داشت: در شهر تهران ۳۵ مرکز اقامتی برای بهبود وضعیت معتادان فعال است که خدمات مختلفی را به این قشر ارائه می کند.

وی افزود: این مراکز در سال گذشته هفت هزار و ۸۲۶ معتاد را ساماندهی کردند.

مدیر بهزیستی شهر تهران با اشاره به فعالیت مرکز ترک اعتیاد اجباری گفت: از ابتدای امسال تا پایان خردادماه ۲۰۶ نفر و در سال گذشته ۳۹۷ نفر از این مرکز خدمات دریافت کردند.

وی ادامه داد: در سه مرکز سرپناه شبانه چهار هزار و ۵۹۰ نفرروز از خدمات آن بهره مند می شوند که این رقم در سال گذشته ۱۷ هزار و ۴۷۸ نفرروز بود.

آرام تاکید کرد: مراکز دیگری از جمله گذری – سرپناه شبانه، سرپایی دولتی و غیردولتی، موبایل سنترها، گذری کاهش آسیب و سایر موارد برای بهبود وضعیت معتادان به آنها خدمات ارائه می کنند تا شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه باشیم.

وی از برگزاری وبینار، کارگاه و دوره های آنلاین پیشگیری از اعتیاد، ایدز و معلولیت و مهارت های زندگی خبر داد و گفت: امسال چهار هزار و ۹۱۲ نفر و سال گذشته ۴۶ هزار و ۵۱۷ نفر در شش موسسه از این دوره ها استفاده کردند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: بروشور پیشگیری از اعتیاد و کرونا نیز امسال در بین بیش از یک هزار نفر و در سال گذشته بین ۱۲ هزار نفر توزیع شد.

وی با بیان اینکه آگاه سازی و فرهنگ سازی در پیشگیری از اعتیاد موثر است گفت: این شهرستان دارای ۱۱ تیم اجتماع محور که اقدام به پیشگیری در محله های شهر تهران از طریق برگزاری وبینار، کارگاه و دوره های آنلاین پیشگیری از اعتیاد، ایدز و معلولیت و مهارت های زندگی، توزیع بروشور و انتشار کلیپ خط ملی اعتیاد می کنند.

مدیربهزیستی شهر تهران گفت: سازمان بهزیستی در راستای اهداف ستاد مبارزه با مواد مخدر در جهت پیشگیری، درمان و کاهش آسیب اقدام می کند که امیدواریم در کاهش آسیب ها تاثیرگذار باشد.

کد خبر 39101

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد