کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد اجرا می شود

مدیر بهزیستی شهرستان زنجان از فعالیت ۵ مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با سوء مصرف مواد(ماده ۱۵ ) که یک مرکز اختصاص به زنان دارای سوء مصرف مواد دارد و یک مرکز کاهش آسیب، سرپناه شبانه و ۵ مرکز درمان سرپایی خبرداد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان زنجان، سید رزاق منافی گفت: مراکز اقامتی در شرایط کرونا با ظرفیت یک دوم  و تحت نظر مسئول فنی مرکز (پزشک) پذیرش دارند و مقیمان با گذراندن دوره های درمانی پرهیزمدار از ۲۱ روز الی سه ماه به منظور ترک مصرف مواد مخدر در این مراکز بستری هستند ومعتادان متجاهر و شاکی خانواده با حکم قضایی در مراکز ترنم باران، نوای آرامش و مرکز اقامتی زنان پذیرش می شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال گذشته نزدیک به ۳۰ میلیون تومان یاری برگ به افراد بی بضاعت متقاضی ترک اعتیاد در مراکز اقامتی پرداخت شده است.

وی افزود: مرکز کاهش آسیب، سرپناه شبانه به طور میانگین روزانه به ۷۰ نفر خدمات بهداشتی، غذایی ارائه می دهد.

منافی به اجرای کارزار رسانه ای اطلاع رسانی خط ملی اعتیاد اشاره کرد و گفت: این طرح ملی با هدف پیشگیری و مبارزه با مصرف مواد مخدر و آگاه سازی خانواده از عوارض اعتیاد در سطح شهرستان با تبلیغات محیطی، فضای رسانه و مجازی اجرا شده است.

وی با اشاره به خط ملی مشاوره اعتیاد به شماره تلفن ۰۹۶۲۸ افزود: این خط هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب آماده پاسخگوئی و مشاوره به افرادی است که درباره اعتیاد، داروها و نحوه استفاده از آن و نشانی نزدیک ترین مراکز درمانی ترک اعتیاد که دارای مجوز از سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت هستند اطلاعات تخصصی می دهند.

مدیر بهزیستی شهرستان زنجان اضافه کرد: با اتخاذ راهکارهای پیشگیرانه و مقابله با آسیب های ناشی از مواد مخدر و روانگردان و بهره گیری از امکانات نهادهای دولتی و غیردولتی و با تأکید بر تقویت باورهای دینی مردم، اقدامات فرهنگی، هنری، آموزشی و تبلیغاتی در محیط خانواده، کار، آموزش و تربیت و برپایی برنامه های آگاهسازی در  مراکز فرهنگی و عمومی می توان آسیب ناشی از اعتیاد را کاهش داد.

کد خبر 39085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد