در رسانه| طرح مانا در سال ۱۴۰۰ اجرا خواهد شد

ایسنا همدان: معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان همدان از اجرای طرح مانا در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: این طرح با مشارکت آموزش‌وپرورش و سمن‌های فعال در این حوزه، انجام خواهد شد.

شجاع احسانی چهارشنبه ۹ تیرماه به مناسبت هفته پیشگیری از اعتیاد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طرح مانا در سال ۹۹ به خاطر شرایط کرونا به حالت تعلیق درآمد اما این طرح در سال ۱۴۰۰ با مشارکت آموزش‌وپرورش و سمن‌های فعال در این حوزه، حتما انجام خواهد شد.

احسانی تصریح کرد: اولین جلسه هماهنگی این طرح برگزار شده و باقی جلسات نیز به صورت آنلاین و حضوری در حال انجام است تا بتوانیم در سال‌جاری این طرح را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: صداوسیما در حوزه پیشگیری می‌تواند اثربخشی بسیار زیادی داشته باشد.

کارشناس دفتر پیشگیری از اعتیاد اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: میانگین سنی افراد پذیرش شده در مراکز ماده ۱۶ استان همدان در سال گذشته بین ۲۹ تا ۳۱ سال است و اغلب آن‌ها هروئین مصرف می‌کردند.

بهروز ‌اکبری مقدم در این نشست اظهار کرد: مراکز ماده ۱۶ که مختص معتادان متجاهر است در سال گذشته ۶۶۵ نفر را پذیرش کردند که از این تعداد ۲۷۸ نفر مجرد، ۲۶۰ نفر متأهل و ۱۲۰ نفر متارکه کرده‌بودند.

‌اکبری مقدم ادامه داد: ۳۸۵ نفر از این افراد کارگر بوند، ۱۵۶ نفر مهارت فنی داشتند و ۱۲۴ نفر مهارت خاصی را بلد نبودند همچنین ۱۳۷ نفر بی‌سواد بودند و ۱۹۴ نفر تحصیلات ابتدایی، ۱۸۰ نفر راهنمایی، ۷۴ نفر متوسطه، ۶۰ نفر دیپلم و هشت نفر لیسانس داشتند.

وی درباره با گروه سنی این افراد، توضیح داد: چهار نفر در بازه سنی ۱۸ تا ۲۰ سال، ۶۸ نفر ۲۰ تا ۲۵ سال، ۱۱۰ نفر ۲۵ تا ۳۰ سال، ۱۴۹ نفر ۳۰ تا ۳۵ سال، ۲۰۰ نفر ۳۵ تا ۴۰ سال و ۱۳۳ نفر۴۰ سال به بالا بودند که میانگین سنی این افراد بین ۲۹ تا ۳۱ سال است و اغلب آن‌ها هروئین مصرف می‌کردند.

اکبری مقدم با بیان اینکه ۵۰۵ نفر از این افراد از شهرستان همدان بودند، ادامه داد: ۱۳ نفر از شهرستان ملایر، ۴ نفر از شهرستان نهاوند، ۱۷ نفر از شهرستان تویسرکان، ۸۲ نفر از شهرستان کبودراهنگ، ۳۳ نفر از شهرستان اسدآباد، هفت نفر از شهرستان رزن و چهار نفر دیگر هم از شهرستان بهار بودند که با دستور مقام قضایی به مراکز ماده ۱۶ ارجاع داده شدند.

به گزارش ایسنا، طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان ایران در آسیب‌های اجتماعی با نام مانا از اقدامات سازمان بهزیستی است که در آن با ارائه آموزش‌هایی ضمن ارتقاء دانش و آگاهی نوجوانان از توانمندی و ظرفیت بالقوه آن‌ها برای ترویج پیام‌های پیشگیری، شناخت مسائل، مخاطرات و چالش‌های اولویت‌دار و در نتیجه باعث ارائه راه حل‌های خلاقانه برای حل مسائل و همیاری برای اجرا در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را برای کودکان و نوجوانان می‌شود.

کد خبر 39078

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد