شهریار| نقش مراکز مشاوره در پیشگیری از طلاق بسیار موثر است

جلسه کارشناسی بررسی چالش ها، عوامل و مشکلات موجود در طرح طلاق توافقی با حضور مسئول و کارشناسان حوزه پیشگیری ومسئولین مراکز مشاوره در دفتر حوزه پیشگیری اداره بهزیستی شهریاربرگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، رئیس اداره شهریار در این جلسه به نقش مهم مراکز مشاوره در پیشگیری از طلاق اشاره کرد وگفت: روند افزایش طلاق در کشور ما طی سالهای اخیر سیر صعودی داشته و هر ساله آمار نگران‌کننده‌ای از میزان طلاق در کشور منتشر می‌شود. به همین دلیل، در سال‌های اخیر طرح‌های مختلفی از سوی مسئولان دستگاه‌های مرتبط برای مهار روند فزآینده طلاق ارائه شده است که بسیاری از این طرح‌ها به ارائه خدمات مشاوره و روانشناختی قبل و بعد از ازدواج اشاره دارند.

داود فهیم راد افزود: یکی از اهداف سازمان بهزیستی به منظور کاهش طلاق، جدیت در مراکز مشاوره را شرط لازم دانسته و با اهتمام بیشتری مورد توجه قرار داده است.

مسئول پیشگیری بهزیستی  شهریار در ادامه از مسئولین مراکز مشاوره در شهرستان جهت تلاش وتعامل شایسته آنان با این اداره تقدیر وتشکر نمود و گفت: طلاق فرآیندی است که عوامل متعددی در آن دخالت دارد از جمله ناکافی بودن مهارتهای زندگی، انتخاب ناآگاهانه، تغییر کارکردهای خانواده، سبک زندگی وموارد دیگر که به نظر می رسد برگزاری جلسات مشاوره پیش از ازدواج و دریافت آموزشهای لازم قبل از ازدواج می تواند تا حدودزیادی به شناخت و انتخاب آگاهانه و در نتیجه به کنترل و کاهش طلاق کمک نماید.  

نورالدین احمدیان در ادامه خاطرنشان کرد: هم اکنون این مراکز در سطح شهرستان شهریار در امور مشاوره خانواده، ازدواج و طلاق به مراجعین خدمات مشاوره ای ارائه می کنند.

کد خبر 39068

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد