شهروندان، متخلفان قانون مناسب سازی را معرفی کنند

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امورعمرانی فرمانداری میبد گفت: شهروندان باید تخلف‌های مرتبط به ایجاد موانع در پیاده‌روها و معابر را برای پیگیری و رفع مشکلات مناسب سازی به مسوولان شهرداری و بهزیستی گزارش دهند.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان میبد؛ خادمی در اولین نشست ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی شهرستان در سال ۱۴۰۰ افزود: در سال ۹۹ اقدام‌های خوبی از سوی شهرداری در ارتباط با تعریض پیاده‌روها، احداث گذرگاه عابرپیاده و رفع مشکل معابر انجام و هنوز هم در سطح شهر مشکلاتی وجود دارد که پیگیری رفع آنها مصوب شد.

وی به لزوم رفع موانع در مساجد و همچنین آموزش دریافت کنندگان مجوزهای صنفی  در هنگام صادر شدن پروانه کسب و کار را یادآور شد  و اظهار کرد : مقرر شد این کلاس‌های آموزشی با حضور مسوولان و کارشناسان بهزیستی برای توجیه شرکت کنندگان در رعایت قانون‌های مناسب سازی برگزار شود.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری میبد در ادامه راه‌اندازی گشت مشترک مناسب‌سازی و پیگیری گرفتن بودجه برای ساماندهی و مناسب سازی مکان اداره‌های دولتی برای تردد سالمندان و معلولان را نیز به عنوان مصوبه های نشست برگزار شده ذکر کرد.

رییس اداره بهزیستی شهرستان میبد هم با ارایه گزارشی از برگزاری اولین نشست ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی شهرستان گفت: در این نشست عملکرد یک سال و گزارشی از پایش دستگاه‌های دولتی در خرداد ماه ۱۴۰۰ و ارسال نتایج آن به جشنواره شهید رجایی ارایه شد.

سید محسن فلاح در ادامه اظهار داشت : دستگاههای دولتی میبد در این جشنواره نمره ۲۰ تا ۳۰ از ۳۰ نمره را کسب کردند ، همچنین استان یزد نیز رتبه پنجم در کل کشور را به دست آورد.

وی ادامه داد: با توجه به تاثیر مستقیم عملکرد و فعالیت‌ها و مستندات مرتبط در رتبه شهرستان  باید برنامه ریزی و پیش بینی تمهیدات لازم همچون گذشته از جمله تشکیل چهار نشست ستاد در سال با حضور همه اعضا و تدوین مصوبه‌های کاربردی  و تلاش برای عملیاتی شدن آنها و همچنین فعالیت‌های فرهنگی نظیر ساخت فیلم و تهیه گزارش‌های خبری در دستور قرار گیرد.

این مسوول در ادامه به آگاه سازی جامعه با استفاده از ظرفیت نشریات محلی و فضای مجازی و اطلاع رسانی سامانه معبر اشاره و مصوبه‌های نشست امروز نظیر تشکیل کمیته آگاه سازی و راهنمایی متشکل از مسوولان شهرداری ، فرمانداری ، راهور، بهزیستی و اداره صمت و اصناف و انجام بازدیدهای دوره ای از اماکن و رفع سدهای معبر را برشمرد.

دبیر ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی شهرستان در ادامه افزود:  همچنین در این نشست شبکه بهداشت و درمان به پیگیری جدی احداث رمپ ورودی داروخانه‌ها ، اداره تبلیغات اسلامی و اوقاف نسبت به مناسب‌سازی مساجد و حسینیه‌ها و شهرداری نسبت به پیش‌بینی مناسب‌سازی در کلیه طرح‌های عمرانی و فضای شهری ملزم شدند.

گفتنی است؛ در نشست برگزار شده اداره‌های مختلف، عملکردهای خود را در رفع سد معبر و موانع ایجاد شده ارایه دادند ، همچنین قانون رعایت حقوق معلولان و سالمندان قرائت شد.

کد خبر 39066

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد