برنامه های مقابله با اعتیاد متناسب با شرایط استان تدوین شود

استاندار اردبیل گفت: برنامه های مقابله با اعتیاد به مواد مخدر باید متناسب با شرایط بومی تدوین شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: لازم است دلایل بومی منطقه به ترتیب اولویت شناسایی و راهکارها و فرهنگ سازی ها برای پیشگیری اتخاذ شود.

وی با اشاره به تدوین نقشه راه پیشگیری از اعتیاد استان در چند سال اخیر خواستار بررسی روند اجرای آن شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این جلسه شعار جهانی هفته مبارزه با مواد مخدر را ”حقایق در باره مواد مخدر را به اشتراک بگذاریم تا زندگی ها را نجات دهیم” عنوان کرد.

بهنام بهشتی از اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و ورزشی در هفته مقابله با اعتیاد با هدف فرهنگ سازی پیشگیری و مقابله خبر داد.

وی تولید و پخش برنامه های مختلف آموزشی از صدا و سیما را از دیگر اقدامات فرهنگی در این خصوص ذکر کرد و گفت: این برنامه ها با هدف آگاه سازی و حساس سازی جامعه از عواقب اعتیاد به مواد مخدر تولید و پخش می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این جلسه از اجرای برنامه های پیگیری از اعتیاد برای دانش آموزان و والدین خبر داد.

احمد ناصری افزود: در قالب اجرای این برنامه ها که از طریق شبکه شاد انجام گرفت، شصت هزار نفر از دانش آموزان و اولیا تحت پوشش این آموزش قرار گرفتند.

وی بیان کرد: علاوه بر این برنامه ها، کارگاههای آموزشی در قالب کانون های تربیتی با همکاری روانشناسان برای دانش آموزان برگزار شده که هدف آن ارتقای مهارت های آنان است.

مدیر کل بهزیستی استان نیز در این جلسه از فعالیت ۱۳ انجمن پیشگیری اولیه از اعتیاد در شهرستان ها خبر داد و گفت: با توجه به اینکه برخی از محیط های کاری بالاترین میزان اعتیاد را دارد، برنامه های فرهنگی و آموزشی در این محیط ها از سوی انجمن ها اجرا می شود.

بهزاد ستاری اجرای برنامه های مختلف آگاه‌سازی و آموزشی با هدف پیشگیری در ادارات با عنوان کارمند یاری را از دیگر برنامه های اجرا شده عنوان کرد.

در این جلسه از مسوولان کمیته های مختلف شورای هماهنگی مقابله با مواد مخدر ازجمله رییس کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مقابله با مواد مخدر استان دکتر بهزاد ستاری تجلیل و قدردانی شد.

کد خبر 39061

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد