اولین جلسه ستاد مناسب سازی شهرستان کنگاور در سال ۱۴۰۰ با حضور مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه

دکتر فرحناز محمدی در سفر به شهرستان کنگاور، در جلسه ستاد مناسب سازی این شهرستان حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه: مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در این جلسه به قوانین بالادستی از جمله فصل دوم قانون جامع حمایت از حقوق معلولین اشاره کرد و یاد اور شد: اجرایی شدن ماده سه این قانون مطالبه به حق افراد دارای معلولیت است و سازمان بهزیستی بعنوان مدافع حقوق افراد دارای معلولیت از این خواسته بحق کوتاه نخواهد آمد. 

محمدی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی خواست به منظور دسترس‌پذیری ساختمان های اداری برای افراد دارای معلولیت سعی و تلاش نمایند سالانه بخشی از کاستی‌های ادارات در این زمینه را برطرف نمایند و حداقل جهش رو به جلو داشته باشند تا در محدوده زمانی بلندمدت بتوانیم به اهداف عالی و شهری بدون مانع برای جامعه معلولین دست یابیم.

وی افزود این امر میسر نخواهد شد مگر تمام ساخت و سازهای جدید بدون قید و شرط آیتم های استاندارد مناسب سازی را رعایت نمایند و دستگاه‌های ناظر باید ضمن نظارت مستمر موارد عدم انطباق را در سریعترین زمان ممکن به مراجع ذیصلاح اعلام نمایند تا قبل از صرف هزینه ها از ادامه کار ممانعت به عمل آید.

 دکتر فرحناز محمدی با بیان اینکه ۶۰ دستگاه در جشنواره شهید رجایی مورد ارزیابی قرار می گیرند یادآور شد: شهرداری و سازمان نظام مهندسی وظیفه سنگینی در امر نظارت بر ساخت پروژه های جدید خواهند داشت.

 وی در پایان از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه عدم رعایت استانداردهای مناسب سازی در معابر عمومی، موارد را از طریق سامانه معبر به شماره ۳۰۰۰۰۱۲۳۲۲ پیامک نمایند.

فرماندار شهرستان کنگاور نیز در این جلسه کوهپایه ای بودن شهرستان را یکی از مهم‌ترین چالشها برای شهر دسترس پذیر عنوان کرد و گفت: این امر مشکلات زیادی را در این زمینه به وجود آورده است.

 الماسی اظهار داشت بیش از ۷۰ درصد ادارات در شهرستان کنگاور اصول مناسب سازی در ساختمانهای اداری را رعایت نکرده اند و این اصلا شرایط خوبی برای جامعه معلولین نیست.

کد خبر 39047

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد