بهزیستی استان زنجان به عنوان فعال عرصه مبارزه با مواد مخدر تقدیر شد.

مسئول روابط عمومی بهزیستی استان زنجان از تقدیر مدیرکل بهزیستی و رییس کمیته فرهنگی پیشگیری شورای مبارزه با مواد مخدر همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدرتوسط استاندار زنجان خبر داد و گفت :در نشست تخصصی گرامیداشت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر به ریاست حقیقی استاندار زنجان و با حضور دادستان و فرمانده نیروی انتظامی استان، این تقدیر به دلیل تلاشهای صورت گرفته در زمینه پیشگیری از اعتیاد و یاری در کاهش و ترک اعتیاد انجام شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان رباب موحد اظهار کرد:در این لوح تقدیرکه به مدیرکل بهزیستی و کارشناس اعتیاد اهداء گردیدآمده است خدمت بی منت برای بهترین بندگان عبادتی بزرگ و ره توشه ای گرانبهاو سندی پر افتخار در کارنامه انسانهای خدوم است.
وی خاطر نشان کرد :در سال گذشته نزدیک به ۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی توسط بهزیستی به ۹۸ نفر از بهبودیافته گان مواد مخدر اختصاص یافته که موجب توانمندسازی و ارتقای خود باوری این افراد گردیده است.
موحد  افزود: بهزیستی حامی کارفرمایانی است که نیروی کار خود را از بین جامعه هدف انتخاب می کنند و کارفرمایانی که نسبت به بکارگیری جامعه هدف بهزیستی اقدام و بر اساس قانون کار حقوق و مزایا پرداخت می کنند حق بیمه سهم کارفرما ۲۳ درصد به مدت پنج سال پرداخت می شود.
وی با اذعان به اینکه در راستای آموزش مهارت به مددجویان، سازمان بهزیستی کشور تفاهم نامه ای با فنی و حرفه ای دارد که مهارتها را به صورت رایگان آموزش دهد، اظهار کرد: ایجاد فرصت‌های حرفه‌آموزی و اشتغال، بهبود وضعیت معیشت زندگی، صیانت از خانواده، جلوگیری از لغزش و عود مجدد بهبودیافتگان و مشارکت فعال اشخاص حقیقی و حقوقی، کارآفرینان و تولیدکنندگان در زمینه اشتغال بهبودیافتگان از مؤلفه‌های اصلی برنامه توانمندسازی سازمان بهزیستی است.
وی با اشاره به اینکه این وام به تمام اقشار جامعه هدف تحت پوشش بهزیستی از جمله بانوان آسیب دیده، گروه های معلول جسمی و... تعلق می گیرد، افزود: افراد قبل از درخواست وام باید آماده سازی شغلی داشته باشند و حتما در دوره های آموزش کسب و کار سازمان فنی و حرفه ای شرکت کرده باشند تاکید کرد : به کارفرمایان، در ازای بکارگیری یک نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی تسهیلات قرض الحسنه بانکی پرداخت می گردد.

کد خبر 38969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد