در رسانه | فعالیت ۳۹ کمپ ترک اعتیاد در گلستان

معاون پیشگیری بهزیستی گلستان از فعالیت ۳۹ کمپ ترک اعتیاد در استان خبر داد.

مریم رضایی امروز با گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر در گفتگو با خبرنگار فارس از گرگان اظهار کرد :بهزیستی در بحث اعتیاد دفتر ویژه‌ای تحت عنوان پیشگیری، درمان و بازتوانی دارد که در این حوزه‌ها نیز فعالیت می‌کند.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونا سال گذشته نتوانستیم در بحث پیشگیری، فعالیت حضوری داشته باشیم و عمده فعالیت‌ها از طریق فضای مجازی صورت گرفت.

معاون پیشگیری بهزیستی گلستان با اشاره به فعالیت‌ها در بحث درمان اعتیاد گفت:در استان ۳۹ کمپ ترک اعتیاد فعالیت می‌کند که سال قبل با توجه به شرایط کرونا تقریبأ یک سوم یا یک دوم مددجو را پذیرش می‌کردیم در واقع توانستیم ۵ هزار و ۹۳۹ نفر را پذیرش دهیم، در مراکز سرپایی که درمان‌های دارویی ارائه می‌شود یک هزار و ۹ نفر با ۶۰ مرکز را پوشش دادیم مرکز اجتماع درمان مدار نیز که روش درمان آن با کمپ‌ها متفاوت است و شرایط ویژه خود را دارد ۱۱۴ نفر را تحت پوشش قرار داد.

رضایی افزود:یک‌مرکز ماده ۱۶ هم در استان وجود دارد که با همکاری دادگستری و نیروی انتظامی معتادین بی‌خانمان و کارتن خواب در شرایط ویژه با ظرفیت یک صد نفر پذیرش می‌شوند.

*پایین آمدن سن اعتیاد در جامعه/والدین فاصله خود را با فرزندان کمتر کنند

وی با ابراز تأسف از پایین آمدن سن اعتیاد در جامعه گفت:یک بخش از این موضوع به عدم آگاهی والدین، شرایط تربیتی و اجتماعی خانواده باز می‌گردد ما از والدین درخواست می‌کنیم هر چقدر که می‌توانند شکاف بین خودشان را با بچه‌ها کمتر و سعی کنند از طریق آگاهی نسبت به مواد مخدر عوارض آن را بدانند و بچه‌ها را همواره مورد حمایت خود قرار دهند تا با اولین مشکل در جامعه به سمت مواد مخدر نروند.

وی بیان کرد: افراد می‌توانند با شماره گیری دو خط کشوری ۰۹۶۲۸ و خط استانی  ۱۴۸۰ در مورد اعتیاد و مشکلات آن از مشاوره بهره‌مند شوند.

کد خبر 38941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد