۲۵ گروه همیار زنان سرپرست خانوار در کردستان فعالیت دارند

معاون امور اجتماعی بهزیستی کردستان گفت: ۲۵ گروه همیار زنان سرپرست خانوار در راستای توانمندسازی و حل مشکلات این قشر در استان فعالیت دارند.

به گزارش اداره کل بهزیستی کردستان محسن شجاعی اظهار داشت: اشتغالزایی خانواده‌های زیر پوشش و زمینه ‌سازی شغلی برای آنان، از جمله وظایف و خدمات بهزیستی در راستای رفع نیازها و ایجاد درآمد پایدار برای چنین خانواده هایی است.

وی افزود: از جمله این خدمات، اجرای طرح گروه های همیار زنان سرپرست خانوار با هدف ارتقا سطح توانایی های افراد، کاهش وابستگی، توانمندسازی گروه ها، اشتغال پایدار و تحقق مدیریت غیردولتی بر فعالیت گروه ها است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کردستان با اشاره به فعالیت ۲۵گروه همیار بهزیستی گفت: گروههای همیار بهزیستی از زنان سرپرست خانوار زیرپوشش این نهاد و دخترانشان تشکیل شده و معمولا تعداد اعضای این گروهها میانگین پنج نفر است که در طول زمان ممکن است کم یا اضافه شود.

وی افزود: این گروهها در زمینه های مختلف از جمله دوخت پوشاک مردانه بصورت سری دوزی، مهدکودک، خیاطی، آشپزی و پخت غذای آماده، پخت نان و سوپرمارکت فعالیت دارند.

شجاعی اضافه کرد: این سازمان در زمینه‌های مختلف از این گروهها حمایت کرده و میانگین به هر گروه تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال براساس نوع شغل ایجاد شده کمک می‌کند و بر روند فعالیتشان نظارت دارد.

وی یادآور شد: این افراد تا مقطعی مورد حمایت بهزیستی قرار می گیرند و زمانی که به مرحله ای برسند که بتوانند مستقل شوند از چرخه حمایتی این نهاد خارج و حمایت از آنها قطع خواهد شد.

در حال حاضر حدود ۴۵ هزار توانخواه در استان کردستان زیر پوشش خدمات سازمان بهزیستی هستند که از این تعداد ۲۳ هزار و ۶۹۵ نفر مستمری بگیر هستند و  ۱۸ هزار و ۳۶ نفر از این تعداد توانخواه روستایی هستند که از طریق cbr شناسایی شده‌اند.

کد خبر 38937

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد