نوار عصب عضله رایگان برای مددجویان بهزیستی

کارشناس مسؤول برنامه پیشگیری از اختلالات ژنتیک بهزیستی خراسان رضوی از انجام تست تشخیصی عصب و عضله به صورت رایگان برای مددجویان بهزیستی خبر داد.

به گفته‌ی دکتر نرگس ژیان‌عابد، یک کلینیک تخصصی در مشهد طرف قرارداد بهزیستی قرار گرفته که از مددجویانی که زمینه یا شرایط اخذ تست را دارند به صورت رایگان نوار عصب و عضله بگیرد.

وی به خبرنگار ما گفت: از آنجا که بسیاری از مددجویان دچار معلولیت جسمی یا بستگان درجه یک آنها در فرایند غربالگری ژنتیک، مورد بررسی شجره‌نامه‌ای و مشاوره‌ی ژنتیک قرار می‌گیرند نیاز است که برای تشخیص دقیق نوع و عمق معلولیت، نوار عصب و عضله نیز برایشان انجام شود.

وی ادامه داد: با موافقت بهزیستی کشور و عقد تفاهم‌نامه با یک کلینیک تخصصی در مشهد، مقرر شده که این کلینیک، مراجعین معرفی شده از بهزیستی را خارج از نوبت، پذیرش نماید و تست تشخیصی نوار عصب و عضله را به صورت رایگان برایشان انجام دهد.

دکتر ژیان عابد گفت: شرط استفاده از این تست آن است که مشاور ژنتیک تشخیص دهد که نیازی به این تست برای فرد دارای معلولیت یا عضو خانواده‌ی وی هست و مددجو یا عضوی که تشخیص گرفته به بهزیستی مراجعه و معرفی نامه برای این کلینیک دریافت نماید.

وی خاطر نشان کرد: مددجویان شهرستان‌ها به جهت اینکه در هیچ شهرستانی مرکز طرف قرارداد نداریم اگر مشاور ژنتیک، تشخیص داد که این تست برای مددجو یا عضو خانواده‌اش ضرورت دارد مددجو باید به بهزیستی شهرستان مراجعه و نامه دریافت کند.

کارشناس مسؤول برنامه پیشگیری از اختلالات ژنتیک بهزیستی خراسان رضوی افزود:‌ مددجو با در دست داشتن این نامه می‌تواند به کلینیک مورد نظر که نشانی آن به مددجو ارائه می‌شود مراجعه و بدون نوبت این تست را انجام دهد.

وی تأکید کرد: به کلینیک طرف قرارداد تأکید شده که مددجویان شهرستانی را در همان روز مراجعه پذیرش کرده و برایشان تست را انجام دهند.

نوار عصب عضله رایگان برای مددجویان بهزیستی

دکتر ژیان عابد در خصوص مسائل تشخیصی این تست گفت: این تست برای مددجویانی که دچار ضعف عضلانی پیش‌رونده، اختلال راه رفتن، دیر نشستن کودک، دیر راه افتادن، اختلال در رشد، اختلال در حرکت، تأخیر در تکامل و برخی اختلالات رشدی دیگر و یا به تشخیص مشاور ژنتیک برای بستگان درجه اول فرد معلول انجام می‌شود.

وی انجام این تست را برای بالارفتن قدرت و دقت تشخیص نوع و آثار معلولیت، ضروری توصیف کرد و گفت: به کمک این تست، می‌توانیم اقدامات درمانی به‌موقع برای فرد دارای معلولیت یا عضو خانواده‌ی وی که در مراحل آغاز معلولیت است داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: هزینه‌ی این تست در بیرون حدود یک میلیون تومان می‌باشد که برای مددجویان ما به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود.

کد خبر 38875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد