تاکید بر تسریع واکسیناسیون بیش از ۸۰۰ هزار معلول شدید و خیلی شدید تحت پوشش بهزیستی که در خانه نگهداری می‌شوند

سراج در خصوص آخرین آمار واکسیناسیون مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور، گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰۰ هزار نفر از افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید تحت پوشش بهزیستی در خانواده حضور دارند که عمدتا علاوه بر بیماری‌های زمینه‌ای با محدودیت‌های متعددی نیز مواجه هستند؛ لذا انتظار داریم با ورود واکسن‌های ایرانی به چرخه واکسیناسیون و همچنین واردات جدید در فاز دوم جامعه هدف بهزیستی در اولویت قرار گیرند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، «مصطفی سراج» در خصوص آخرین آمار واکسیناسیون مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور تا تاریخ ۷ تیرماه ۱۴۰۰، گفت: تعداد کل واکسیناسیون سالمندان و پرسنل مراکز سالمندان ۱۸ هزار و ۴۷۴ نفر به عبارتی قریب به ۹۰ درصد این افراد واکسن را دریافت کردند.

مدیرکل مراکز مراقبتی سازمان بهزیستی کشور درخصوص واکسیناسیون سایر گروه‌ها اعم از افراد دارای معلولیت و بیماران روانی مزمن، اعلام کرد: ۳۶ هزار و ۵۷۹ نفر به عبارتی حدود ۷۳ درصد واکسن را دریافت کردند. همچنین واکسیناسیون تمامی مراکز اعم از سالمندان و افراد دارای معلولیت ۵۵ هزار و ۵۳ نفر(حدود ۷۷ درصد) و تعداد افرادی که دور دوم واکسن دریافت کردند ۲۲ هزار و ۶۴۵ نفر است.

* ۳ دانشگاه علوم پزشکی برخی از مراکز توانبخشی حوزه ماموریتشان هنوز واکسن دوز اول را دریافت نکردند

وی با بیان اینکه سه دانشگاه علوم پزشکی قزوین، سمنان و ایران در استان تهران برخی از مراکز توانبخشی حوزه ماموریتشان هنوز واکسن دوز اول را دریافت نکردند، خواستار شد: این سه دانشگاه همانند دیگر دانشگاه‌ها در فرآیند واکسیناسیون تسریع کنند.

سراج با اشاره به اینکه مطابق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا فاز دوم واکسیناسیون عمومی به سالمندان و افراد با بیماری‌های پرریسک ۱۶ تا ۶۴ سال اختصاص داده شده بود، گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰۰ هزار نفر از افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید تحت پوشش بهزیستی در خانواده حضور دارند که عمدتا علاوه بر بیماری‌های زمینه‌ای با محدودیت‌های متعددی نیز مواجه هستند مانند فرد آسیب نخاعی بسترگرا و یا فرد نابینایی که برای تردد به ناچار باید سطوح را لمس کند به ویژه در ترددی که در سطح جامعه دارد و یا افرادی که به سبب نوع معلولیت خود امکان رعایت اصول بهداشتی را به صورت کامل ندارد؛ لذا انتظار داریم با ورود واکسن‌های ایرانی به چرخه واکسیناسیون و همچنین واردات جدید در فاز دوم جامعه هدف بهزیستی در اولویت قرار گیرند.

مدیرکل مراکز مراقبتی سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: با انجام واکسیناسیون در مراکز توانبخشی شبانه‌روزی هم میزان ابتلا و هم میزان فوت به طور محسوسی کاهش یافته است که این دستاورد ضرورت انجام واکسیناسیون مراکز پرخطر را بیش از پیش به ویژه تزریق دوز دوم در مراکزی که دوز اول را دریافت کردند مشخص می‌کند.

* مدیریت و مهار بیماری در مراکز مراقبتی با کنترل افراد جدیدالورود که عمدتا مجهول‌الهویه و فاقد سرپرست موثر هستند

وی در پایان مدیریت و مهار بیماری در مراکز مراقبتی را مهم برشمرد و یادآور شد: این مهم ارتباط مستقیمی با واکسیناسیون افراد جدیدی که در مراکز پذیرش می‌شوند دارد که نباید مورد غفلت قرار گیرد چون در استان‌ها شاهدیم که همکاری لازم مورد توجه قرار نمی‌گیرد؛ لذا بطور مستمر اگر قرار باشد کنترلی وجود داشته باشد باید برای افراد جدیدالورود که عمدتا هم مجهول‌الهویه و فاقد سرپرست موثر هستند، نیز مدنظر قرار گیرند. 

کد خبر 38874

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =