پویش مجازی مصون سازی خانواده محور کودکان در برابر اعتیاد اجرا می شود

مدیر بهزیستی شهرستان زنجان از برگزاری پویش مجازی پدر و کودک در راستای برنامه مصون سازی کودکان زیر سن دبستان در برابر مصرف مواد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان زنجان سید رزاق منافی با بیان اینکه گوش دهی یکی از اصلیترین راهبردهای برنامه ارتقاء سلامت و یکی از کلیدی ترین اقدامات پیشگیری از اعتیاد است، اظهار کرد:  این برنامه با هدف تعامل و ارتباط بیشتر پدران و کودکان در شرایط کرونا و با شعار" به کودکان خود گوش می دهیم " اجرا می شود.

وی ادامه داد :  طرح مصون سازی کودکان زیر سن دبستان در شرایط قبل از شیوع بیماری کرونا با ظرفیت ۲۰ نفر از مادران و پدران با هماهنگی مهدهای کودک اجرا می شد و برای هر دوره ۲۰ والد (به صورت ثابت) در جلسات آموزش هفتگی شرکت می کردند.

این مسئول خاطرنشان کرد: طول دوره آموزشی برنامه ۶ هفته بوده که به صورت هفتگی با موضوعات تعاریف اعتیاد و علل گرایش به مصرف مواد، سبک های رفتاری والدین، اهمیت ارتباط سالم و موثر در خانواده، کنترل خشم و راههای مقابله با آن، راههای کمک به کودکان برای موفقیت، نحوه استفاده از فضای مجازی برگزار می شد و کودکان نیز به همراه والدین حضور فعال و مشارکتی داشتند.

منافی بیان کرد: در سال جاری با توجه به شرایط کرونا  این برنامه در فضای مجازی و در قالب مسابقه بازی، ورزش و آشپزی توسط پدران وکودکان برگزار می شود و شرکت کنندگان آثارخود را در قالب عکس و فیلم ارسال می نمایند و جوایزی نیز برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم گرامی داشت هفته مبارزه با مواد مخدر در مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی معتادین گفت: این مراسم با همکاری مرکز مثبت زندگی و در مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی ترنم باران برگزار گردید.

مدیر بهزیستی شهرستان زنجان اضافه کرد: این مراسم با اجرای برنامه های متنوعی شامل اجرای قطعات موسیقی، مسابقه دارت، طناب کشی و اجرای حرکات انفرادی توسط شرکت کنندگان حاضر در مرکز اقامتی اجرا شد و هدایایی به رسم یادبود به شرکت کنندگان در مسابقه اهدا گردید.

کد خبر 38866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد