ارتباط تصویری مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی با برنامه استانی "سحریزخیر" آذربایجان غربی

مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی با برنامه شبکه استانی "سحریزخیر" آذربایجان غربی به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر ارتباط تصویری برقرار کرد و به سوالات مربوطه پاسخ داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی دکتر سعید فریور در این برنامه ضمن تبریک هفته مبارزه با مواد مخدر با اشاره به فعالیت ۴۵ مرکز ترک اعتیاد تحت پوشش بهزیستی استان افزود: ۱۸ مرکز اقامتی(کمپ) و ۱۷ مرکز سرپایی برای ارائه خدمات به معتادین استان فعال هستند که ۹ هزار و ۵۰۰ معتاد تاکنون تحت پوشش خدمات این مراکز قرار گرفتند. 

وی با اشاره به اینکه روشهای درمان اعتیاد بسته به نوع ماده مخدر مصرفی، دوز و سابقه مصرف متفاوت است، تصریح کرد: سم زدایی یکی از روش های درمان اعتیاد است که شامل سم زدایی تدریجی، سریع و فوق سریع است که روش فوق سریع مختص جوانان زیر ۴۰ سال و در شرایط بیمارستان توسط نیروی انسانی متخصص دوره دیده انجام می شود. 

فریور ادامه داد: ترک اعتیاد با استفاده از داروهای خاص از جمله متادون نیز از روش‌های دیگر درمان است که در مراکز تحت پوشش و توسط متخصص انجام می گیرد. اما مسئله مهم این است که درمان اعتیاد،فعالیتی تیمی و ترک دادن معتاد همکاری روانشناس، مددکار، پزشک، خانواده معتاد را می طلبد. 

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به درمان اعتیاد به مواد صنعتی از جمله شیشه و گل گفت: مصاحبه روانشناسی و شرکت در جلسات "NA" در پاک ماندن فرد معتاد بسیار موثر است که در این راستا بهزیستی نیز مراکزی را در اختیار معتادین بهبودیافته قرار داده است. 

فریور بااشاره به تبلیغات استفاده از روش‌های نوین سریع برای درمان اعتیاد تاکید کرد: این روشها وجه علمی ندارند و درمان‌های نوین اعتیاد باید در مراکز مجاز بهداشت و درمان و در بهزیستی توسط متخصصین انجام شود و افراد از هرگز اقدام خودسرانه برای سم زدایی و درمان اعتیاد پرهیز کنند.

کد خبر 38847

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد