استمرار آموزش ها، شرط اساسی در پیشگیری از اعتیاد است

آموزش‌ها باید آرام باشد تا میزان اثربخشی آن افزایش پیدا کند، استمرار شرط بعدی است، بدین معنا که آموزش‌ها تنها منوط به هفته مبارزه با مواد مخدر نباشد، در مرحله آخر نیز آموزش‌دهنده باید از آموزش‌های به‌روز استفاده کند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری نرگس عسگری مدیرکل بهزیستی استان در نشست تخصصی موانع اثر بخشی آموزش در کاهش اعتیاد که به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، با بیان اینکه محوریت عمده فعالیت سازمان بهزیستی، مصرف‌کنندگان مواد مخدر است، گفت: از میان مصرف‌کنندگان مواد مخدر، توجه عمده این سازمان بر زنان و کودکان بوده است و با اجرای طرح پازک در سال گذشته و امسال به این هدف جامه عمل پوشانده شده است.
عسگری با اشاره به خصوصیات آموزش در حوزه مواد مخدر، تصریح کرد: آموزش‌ها باید آرام باشد تا میزان اثربخشی آن افزایش پیدا کند، استمرار شرط بعدی است، بدین معنا که آموزش‌ها تنها منوط به هفته مبارزه با مواد مخدر نباشد، در مرحله آخر نیز آموزش‌دهنده باید از آموزش‌های به‌روز استفاده کند.
مدیرکل بهزیستی استان درخصوص اشتغال معتادان بهبودیافته، توضیح داد: ۱۰ درصد از اعتبارات سازمان بهزیستی مربوط به این قشر است که در دوره‌های مهارت‌آموزی سازمان فنی و حرفه‌ای شرکت کرده و با دریافت کمک هزینه دریافتی می‌توانند شغلی را آغاز کنند.
وی تاکید کرد: برای اشتغال فرد بهبودیافته در استان فرهنگ‌سازی لازم صورت نگرفته است، بیشترین تمرکز باید بر خود اشتغالی فرد بهبودیافته باشد تا پس از درمان به‌نوعی بتواند کارآفرینی کند.
عسگری با اشاره به نقش طلاق در افزایش معضل اعتیاد، خاطرنشان کرد: افرادی که در آستانه طلاق هستند، در سامانه تصمیم ثبت‌نام می‌کنند، یکی از ماموریت‌های روانشناسان در این سامانه، بیان آسیب‌های طلاق برای فرزندان و گرایش به مواد مخدر در میان آنان است، خوشبختانه ۴۲ درصد از زوجین ثبت‌نام کرده در این سامانه پس از دریافت مشاوره‌ها به سازش رسیده‌اند.
کد خبر 38846

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد