دکتر حیدری از خانه امن حوزه اجتماعی بهزیستی بازدید کرد

دکتر حیدری مدیرکل بهزیستی استان به همراه مریم صدیقی معاون اجتماعی ، علیرضا فتاح پور رئیس بهزیستی کرج و کارشناسان حوزه اجتماعی بهزیستی استان از مرکز خانه امن بهزیستی بازدید کرد و نسبت به بروز بودن تجهیزات و تعمیرات مورد نیاز دستورات لازم را صادر نمود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز ، دکتر «اسدالله حیدری» در حاشیه این بازدید گفت : خانه امن مکان و محلی امن برای حضور زنان آسیب دیده و یا در معرض آسیب است ، این خانه ها شبیه همه خانه های شهر هستند. زنانی که در این خانه ها زندگی می کنند یک زندگی عادی دارند. نشانی خانه های امن فقط در اختیار سازمان بهزیستی، مقامات قضایی و نیروی انتظامی قرار دارد. 

وی افزود : خانه امن پذیرش مستقیم ندارد بانوانی که احساس خطر و نا امنی میکنند می تواند با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی تماس بگیرند و موضوع را اطّلاع دهد، گروه سیار ۱۲۳ به نشانی اعلام شده مراجعه می کند مددکار شرایط را بررسی می کند و اگر خشونت خانگی تایید شود زن به همراه فرزندانش به خانه امن منتقل می شود.

وی اضافه کرد :طبق دستور العمل سازمان بهزیستی زنان خشونت دیده از ۲ تا ۴ ماه می توانند در خانه امن زندگی کنند و اگر تیم تخصصی تشخیص دهد که شرایط برای بازگشت این فرد به خانه فراهم نیست و ممکن است زن و فرزند، امنیت جسمی و روانی نداشته باشند این دوره تمدید می شود.

مدیرکل بهزیستی افزود : این آسیب در حال حاضر در تمام کشورهای دنیا اعمّ از توسعه ‌یافته و درحال ‌توسعه وجود دارد و یکی از مسائل مهم اجتماعی و خانوادگی است. در تمام کشورها تلاش می کنند با توجه به ظرفیت ‌ها و زیرساخت‌های اجتماعی، انتظامی و حقوقی تا حد امکان از وقوع این پدیده پیشگیری کنند یا پس از وقوعش، با استفاده از راه‌های مختلف با آن مقابله کرده و از آسیب دیدگان این پدیده حمایت کنند.


لازم به ذکر است طی ۳ ماهه اول سال جاری تا کنون ۳ مورد پذیرش در خانه امن صورت گرفته است.

کد خبر 38836

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد