اورژانس اجتماعی خط مقدم بهزیستی است

دکتر حیدری مدیرکل بهزیستی استان به همراه مریم صدیقی معاون اجتماعی، علیرضا فتاح پور رئیس بهزیستی کرج و کارشناسان حوزه اجتماعی بهزیستی استان از مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان کرج بازدید کرد و در نشستی صمیمانه با کارمندان این مرکز به بررسی عملکرد، مشکلات و چالش های موجود پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز : در آغاز جلسه دکتر «اسدالله حیدری» ضمن خداقوت از دیدار با این کارکنان ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: حساسیت بالای کار اورژانس اجتماعی، میزان انتظار بالای مردم و توقعات سیستم اداری منجر به ارزشمندی و حساسیت این فعالیّت گردیده است و امیدوارم بر مشکلات و دشواری های موجود فائق آیید و بتوانید موفق باشید و هدف اصلی نظام اداری که همان رضایتمندی و خدمت به مردم است را محقق نمایید.

دکتر حیدری اضافه کرد: در ایام شیوع بیماری کرونا در جلساتی که برگزار میشد گویی کار بهزیستی در کار اورژانس اجتماعی خلاصه شده بود و موضوع عملکرد اورژانس از قبیل اقدامات و فعالیتها و سطح رضایت ارباب رجوع برای مسئولین استانی بسیار با اهمیت بود و پیگیر مسائل آن بودند.

وی افزود: بر اساس گزارشات دریافتی از عملکرد اورژانس اجتماعی رضایت نسبی وجود دارد و کارمندان این حوزه نهایت سعی و تلاش خود را میکنند، از شما می خواهم اهمیت کار خود را دست کم نگیرید چرا که اورژانس اجتماعی به عنوان خط مقدم بهزیستی است و با توجه به این که در حال حاضر ابرچالش کشور ما مسائل اجتماعی است کار شما برای مردم و مسئولین بسیار با اهمیت است.

دکتر حیدری اظهار داشت: لازم است کارکنان اورژانس اطلاعات و دانش خود را بروز کنند چرا که مواجهه با مسائل اجتماعی زمانی می تواند موفقیت آمیز باشد که کارکنان مجهز به اطلاعات و دانش روز باشند، بنابرین معاونت اجتماعی استان باید آموزش را در راس کار خود قرار دهد تا هر لحظه ی کارکنان این حوزه متفاوت با لحظه قبل باشد چرا که مرتباً آسیب های اجتماعی جدیدی در جامعه خلق می شود و در صورتی که مواجهه با این آسیبها عالمانه نباشد نتیجه مطلوبی در پی نخواهد داشت، کما این که مداخله افراد ناوارد، نابلد و فاقد سواد کافی کار را بحرانی تر خواهد کرد.

وی افزود: کار اورژانس اجتماعی پیچیده است به پیچیدگی ماهیت انسان، لذا در این عرصه کسی می تواند موفق عمل کند که ضمن برخورداری از دانش لازم از زیرکی و کیاست کافی برخوردار باشد و مواجهه ای سازنده داشته باشد.

دکتر حیدری در خصوص شرایط استخدامی کارکنان اورژانس اظهار داشت: در حال حاضر این شرایط نگران کننده است و مسئولین کشوری پیگیر این موضوع هستند. امیدواریم روزی برسد که هیچ نیروی بلاتکلیفی در اورژانس شاغل نباشد چرا که مسئولین به این نتیجه رسیده اند که مواجهه مؤثر با آسیبهای اجتماعی مستلزم این است که نیروهای شاغل در اورژانس یا فوریت های اجتماعی به آرامش شغلی رسیده باشند و در غیر این صورت وجود تنش روحی روانی اجازه نمیدهد یک مددکار یا روانشناس موفق باشند و نخواهند توانست مسائل اجتماعی را مدیریت کنند از این رو امیدواریم مشکلات کارکنان اورژانس به قید فوریت حل شود و مایه دلگرمی شان باشد.

در پایان مدیرکل بهزیستی استان از بخش های مختلف مرکز اورژانس اجتماعی نجات استان شامل خط تلفن ۱۲۳، واحد مداخله در بحران های فردی و خانوادگی و همچنین خدمات سیار اورژانس اجتماعی بازدید کرد.

کد خبر 38834

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد