کارگروه اجتماعی شهرستان آمل برگزار شد

کارگروه اجتماعی شهرستان آمل با محوریت برنامه حمایتهای اجتماعی از کودکان کار و خیابان با رویکرد دوستدار کودک و با حضور دکتر شریعت معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل ، دکتر فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران ، وحید حسین زاده معاون امور اجتماعی بهزیستی استان ، حسین اخوان معاون مدیر کل امور اجتماعی استانداری مازندران، مهندس هاشمی شهردار آمل در سالن کنفرانس فرمانداری ویژه شهرستان آمل با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران ؛ دکتر فرزاد گوهردهی ، مدیرکل بهزیستی مازندران در این جلسه کار کودکان را یکی از بزرگترین معضلات جهانی برشمرد و گفت: کار کودکان یکی از چالش هایی است که جوامع با آن مواجه هستند و امروزه در حال گسترش است و باید برای برطرف کردن این معضل اجتماعی، برنامه ریزی هایی صورت گیرد.
وی افزود: بهزیستی براساس شرح وظایفی که به آن محول شده اقدامات خوبی را در حوزه های مختلف انجام داده است و تلاش های موثری در زمینه توانمندسازی کودکان کار و خیابان در سنوات گذشته صورت گرفته و در حال حاضر نیز ارائه خدمات به صورت کمی و کیفی در حال افزایش است.
دکتر گوهردهی به اجرای طرح دوستدار کودک اشاره کرد و ادامه داد: طرح دوستدار کودک برای کاهش آسیب های اجتماعی کودکان کار و خیابانی  در سطح استان و کشور در حال اجرا است که در آن تمامی سیاست ها، برنامه ریزی ها و اقدامات با محوریت توانمندی کودکان وخانواده های آنهاو از طریق شناخت کودکان و نیاز کودک می باشد.
مدیرکل بهزیستی مازندران خاطر نشان کرد: با اجرای طرح دوستدار کودک ، رشد و ارتقای افکار و جسمی، روانی کودکان فراهم می شود و زمینه را برای امنیت، آرامش انسانی، هویت و نشاط کودکان به ارمغان می آورد.
وی با بیان اینکه خاستگاه اصلی آسیب‌های اجتماعی وکودکان کار در مناطق حاشیه نشین استان است ، تاکید کرد : طرح دوستدار کودک یکی از طرح های خوب سازمان بهزیستی می باشد که در دو شهرستان آمل و ساری به صورت پایلوت اجرایی می گردد.
دکترگوهردهی به خدمات بهزیستی مازندران اشاره کرد و گفت : در سال گذشته ۲۸۶کودک کار و خیابانی  در استان شناسایی و خدمات حمایتی به آنان ارائه شده است.
مدیرکل بهزیستی مازندران افزود : در استان مازندران ۱۶ پایگاه خدمات اجتماعی، ۱۸ مرکز اوژانس اجتماعی، ۳مرکز کودکان کار و خیابانی در آمل و ساری و یک مرکز اختلال مواد مخدر کودکان در ساری به عنوان تنها مرکز  شمال کشور  فعالیت می کنند.
کد خبر 38831

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد