باخرز | برگزاری کارگاه آموزشی مراکز مثبت زندگی در باخرز

جلسه آموزشی-توجیهی مراکز مثبت زندگی در جهت توانمند سازی و افزایش اطلاعات مسئولین فنی و مددکاران این مراکز در سالن اجتماعات بهزیستی باخرز برگزار گردید.

رئیس بهزیستی باخرز در این جلسه بر استقلال و توانمندسازی مددجویان تأکید کرد.

قاسم وفادار بیان کرد: مراکز مثبت زندگی در راستای تحقق شاخص‏های سلامت اجتماعی و رعایت حقوق شهروندی ۲۲ فعالیت را در بستر فناوری اطلاعات در راستای بهتر زیستن آحاد جامعه ارائه می‏‌کند.

وی افزود: این مراکز می تواند به عنوان بازوی اصلی نقش راهبردی در توزیع عادلانه خدمات، کاهش فقر و آسیب های اجتماعی ایفا نماید.

وی خاطر نشان کرد: مرکز مثبت زندگی باید تمامی فعالیت ها و اقدامات را به سمت و سویی ببرند تا ارائه خدمات در این مراکز باعث ایجاد تغییر و دگرگونی ملموس در زندگی شخصی و اجتماعی افراد تحت پوشش جامعه هدف گردد.

سپس کارشناسان فعال در حوزه های توانبخشی، اجتماعی، پیشگیری و مشارکت ها ی مردمی به تشریح قوانین و دستورالعمل های تخصصی و انتظارات و اهداف مد نظر سازمان  از این مراکز پرداختند.

در انتهای جلسه، شرکت کنندگان کارگاه، به تشریح مشکلات و چالش‌های خود در مراکز  مثبت زندگی پرداختند و خواستار رفع این مشکلات شدند.

در حال حاضر ۳ مرکز مثبت زندگی در شهرستان مشغول فعالیت هستند و ۸۰ درصد پرونده خانواده های تحت حمایت اداره به این مراکز واگذار شده است.

کد خبر 38810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد