۱۴ مرکز بهبودی اقامتی میان مدت در استان وجود دارد

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: ۱۴ مرکز بهبودی اقامتی میان مدت مخصوص آقایان و یک مرکز ویژه بانوان و یک مرکز جامع درمان اعتیاد در استان است

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان علیرضا وارثی با اشاره به اقدامات بهزیستی استان  قزوین در زمینه درمان اعتیاد اظهار داشت: رفاه اجتماعی در تعریف به هرگونه اقدام از سیاست گزاری تا ارایه خدمات با هدف کاهش بار مشکلات اجتماعی گفته میشود.
وی افزود: در دهه های اخیر با تغییر مفهوم رفاه از مفاهیم کاملا عینی مانند بهداشت، آموزش ، اشتغال و به مفاهیم ذهنی مانند احساس رضایت مندی مردم نیز تغییر کرده است .
این مسوول گفت: سازمان بهزیستی کشور با عنایت به اسناد بالا دستی و سیاست های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت محقق ساختن رفاه اجتماعی و پیشبرد راهبردهای توسعه ای و کاهش آسیب های  اجتماعی به ویژه اعتیاد، اقدام به تاسیس مراکز اقامتی  در جهت ساماندهی  بیماران متقاضی درمان و متجاهرین کرده است.
وارثی اضافه کرد: رویکرد اصلی این مراکز با مشارکت تیم بهبود وگروه های همتا و خودیار متمرکز است و خدمات آن توسط تیم بهبود که شامل مسوول فنی، روانشناس، مددکار اعتیاد و مدد یار خانواده ارایه می شود.
وی اظهار داشت:  دفتر درمان اعتیاد خدماتی از قبیل پرداخت کمک هزینه درمان به معتادین نیازمند و پرداخت تسهیلات خود اشتغالی به معتادین پاک شده ارایه می کند.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: ۱۴ مرکز بهبودی اقامتی میان مدت مخصوص آقایان و یک مرکز ویژه بانوان و یک مرکز جامع درمان اعتیاد در استان است.

کد خبر 38794

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد