نظام مدیریت معتادان با طرح دادگاه درمان مدار ساماندهی و یکپارچه می شود

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: ساماندهی و یکپارچه سازی نظام مدیریت معتادان بی سرپناه متجاهر و سخت در دسترس از طریق اجرای طرح دادگاه درمان مدار در استان قزوین اجرا می‌شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین ، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در طرح دادگاه درمان مدار، اظهار داشت: در این رویکرد درمانی، تامین فضای عمومی امن و مورد رضایت عمومی جامعه با حفظ کرامت انسانی معتادان بی سرپناه متجاهر و سخت در دسترس و فراهم کردن زمینه ارایه خدمات متناسب و استاندارد به آنها در راستای کاهش آسیب و درمان دنبال می شود.

این مسوول گفت: تیم مستقر در دادگاه درمان مدار پس از پذیرش مشخص بیمار با معرفی توسط نیروی انتظامی، پرونده های لازم درمانی را تشکیل و با دستور قاضی مستقر در دادگاه، فرد مورد نظر را به مراکز درمانی تحت نظارت سازمان بهزیستی ارجاع می دهند.

وارثی اضافه کرد: در این دوره درمان، به کارگیری ظرفیت های قانونی کشور و افزایش حمایت جامعه و دستگاه های دولتی، نهادهای عمومی و سازمان های مردم نهاد برای مدیریت معتادان بی سرپناه متجاهر و سخت در دسترس دنبال می شود.

وی اظهار داشت: خدمات ارایه شده در دادگاه درمان مدار شامل سنجش و برنامه ریزی، تسهیلگری، ارایه خدمات مددکاری، روان شناسی، مشاوره و حمایت در زمینه امکانات و خدمات اولیه به مراجعان و خانواده های آنان، حمایت یابی در زمینه ارایه امکانات و خدمات اولیه به افراد و خانواده ها از طریق منابع در دسترس و برقراری ارتباط به منظور کیفیت زندگی دریافت کنندگان خدمات است.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: براساس این طرح، ۹۸۳ نفر معتاد متجاهر غربال و ۶۹۲ نفر در مراکز تبصره ۲ ماده ۱۶ پذیرش شده اند.

کد خبر 38793

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد