دیدار مدیر کل بهزیستی استان قم و رئیس مجتمع قضائی شهید قدوسی

همزمان با هفته قوه قضائیه دکتر مهدی پهلوانی مدیر کل بهزیستی استان قم و معاونین بهزیستی با حجه الاسلام والمسلمین جهانگیر ریاست محاکم دادگاه خانواده (مجتمع شهید قدوسی ) دیدار کردند.

همزمان با هفته قوه قضائیه دکتر مهدی پهلوانی مدیر کل بهزیستی استان قم و معاونین اجتماعی و پیشگیری بهزیستی قم با حجه الاسلام والمسلمین جهانگیر ریاست محاکم دادگاه خانواده (مجتمع شهید قدوسی ) دیدار کردند.

مدیر کل بهزیستی قم در ابتدای این دیدار ضمن تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی ، شهید فیاض بخش و 72 تن  از یاران امام و انقلاب  با اشاره به پایه ریزی تعاملات بهزیستی و دستگاه قضایی توسط دو شهید بزرگواربه ظرفیت بهزیستی در همکاری با دستگاه قضائی و تعاملات دو مجموعه خصوصا محاکم دادگاه خانواده جهت تسریع در رسیدگی به مشکلات خانواده ها و مراجعین ، افزایش سطح همکاری ها را خواستار شد .

دکتر پهلوانی با اشاره به خدمات مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی ، اورژانس اجتماعی 123 و مرکز کاهش طلاق ،  فرهنگ سازی مشاوره در سطح استان و اینکه خانواده ها بدانند اولین قدم قبل از مراجعه به مراکز قضایی مشورت با خبرگان وریش سفیدان فامیل ،ائمه جماعات مساجد و مشاورین مجرب  و متعهد است

دکتر پهلوانی با تاکید بر اهمیت مراکز مهر والدین در استان  گفت: ملاقات فرزندان طلاق در این مراکز زمانی صورت می گیرد که والدین درباره دیدار فرزندان خود توافق نداشته باشندلذا  سازمان بهزیستی با هماهنگی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی فضایی برای ملاقات فرزندان طلاق با والدین خود طراحی کرده است چراکه فضای کلانتری ها و دادگاه ها، فضای مناسب روحی و روانی بر ای کودکان خردسال و فرزندان نیست و ضرورت دارد نسبت به توسعه این مراکز گام برداریم.

حجت الاسلام و المسلمین جهانگیر ریاست دادگاه خانواده  ضمن تقدیر از خدمات بهزیستی با اشاره به اهمیت موضوع مشاوره اعلام داشتند :  قضات و مراکز قضائی مرتبط با خانواده نیز به این نتیجه رسیده اند که مشاوره قبل از هر گونه اقدامی جهت پیگیری بحث طلاق ضروری  و واجب است  .

ریاست مجتمع قضایی شهید قدوسی از ضرورت تعامل و همکاری بیشتر بهزیستی و دستگاه قضایی در زمینه فرزندخواندگی و مراکز مهروالدین و کاهش طلاق استقبال کرد.  

لازم به ذکر است در حاشیه این دیدار مدیر کل بهزیستی قم از مرکز کاهش طلاق بهزیستی واقع در کنار دادگاه خانواده بازدید کرد.


 

کد خبر 38754

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد