۲۹ مرکز درمان و کاهش آسیب توسط بخش غیردولتی در استان با هدف بهبود و بازتوانی معتادین فعالیت می‌کنند

۲۶ژوئن برابر با پنج تیرماه توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به نام روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است. هدف از این نامگذاری ابراز عزم سیاسی ملت‌ها در امر مبارزه با پدیده خانمان سوز مواد مخدر، کنترل آن و انجام اقدامات بین‌المللی در خصوص مبارزه با قاچاق مواد مخدر است.....

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزستی استان  دکتر علیرضا حاجیونی در خصوص معضلات و آسیب‌های حاصله از اعتیاد گفت: اعتیاد به مواد مخدر یکی از مهمترین آسیب‌ها و معضلات پیش روی ما است که نسل جوان و سلامت جوامع بشری را به مخاطره انداخته است.اعتیاد به مواد مخدر از چالش‌های مهم مخاطره‌آمیز سلامت عمومی محسوب می‌شود که همه گروه‌های جمعیتی و سنی را تهدید می‌کند و زمینه‌ساز بروز بسیاری از آسیب‌ها و انحرافات اجتماعی است نه فقط جنبه فردی و شخصی دارد بلکه سلامت جسم و روان افراد در جنبه‌های اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی جامعه را تهدیدو نیز آثار زیانبار و جبران ناپذیری بر جای می‌گذارد.

وی اافزود: مبارزه جدی و تاثیرگذار با مواد مخدر نیازمند هم‌افزایی و همکاری همه دستگاه‌ها است.

مدیر کل بهزیستی استان با بیان اینکه این استان در زمینه درمان اعتیاد ۲۹ مرکز درمان و کاهش آسیب توسط بخش غیردولتی در کلیه شهرستانها با رویکرد اجتماعی و با هدف بهبود و بازتوانی فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: از این تعداد ۷مرکز سرپایی، ۱۵ مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد، ۱ مرکز درمان جامع بهبود و بازتوانی و ۶ مرکز کاهش آسیب اعتیاد فعالیت دارند. با توجه  بازتوانی روانی و اجتماعی افراد بهبود یافته مهمتر از مسیر درمان است و ما تلاش می‌کنیم در کنار هر فرد درگیر اعتیاد به وضعیت خانوادگی، روانی، درمانی آنها توجه کرده و اقداماتی را با هدف بازگشت فرد به خانواده و جامعه مورد هدف قرار دهیم.

وی درخاتمه  روز شمار هفته مبارزه با مواد مخدر سال ۱۴۰۰ را به شرح زیر بیان کرد:

· جمعه ۰۴/‏۰۴/‏۱۴۰۰ «یاریگران زندگی- مبانی دینی و معنویت- پیشگیری از اعتیاد»

· شنبه ۰۵/‏۰۴/‏۱۴۰۰ «یاریگران زندگی- همکاری‌های فرابخشی و بین‌المللی- پیشگیری از اعتیاد»

· یکشنبه ۰۶/‏۰۴/‏۱۴۰۰ «یاریگران زندگی- خانواده و محیط‌های آموزشی – پیشگیری از اعتیاد»

· دوشنبه ۰۷/‏۰۴/‏۱۴۰۰ «یاریگران زندگی- درمان‌های نوین و حمایت اجتماعی- پیشگیری از اعتیاد»

· سه شنبه ۰۸/‏۰۴/‏۱۴۰۰ «یاریگران زندگی- دیپلماسی مواد مخدر- پیشگیری از اعتیاد»

· چهارشنبه ۰۹/‏۰۴/‏۱۴۰۰ «یاریگران زندگی- مشارکت اجتماعی- پیشگیری از اعتیاد»

· پنجشنبه ۱۰/‏۰۴/‏۱۴۰۰« یاریگران زندگی- فعالیت‌های جایگزین- پیشگیری از اعتیاد»

کد خبر 38731

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد