شاهرود | جامعه می بایست بپذیرد که معتاد بیمار است و مجرم نیست

مسعود جهانسیر به مناسبت هفته ملی مبارزه با مواد مخدر گزارشی از عملکرد کمپ های ترک اعتیاد ارائه کرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان؛ معاون مدیرکل و مدیر اداره بهزبستی شهرستان شاهرود اظهار داشت : ۱۰ مرکز در زمینه اعتیاد تحت نظارت اداره بهزیستی شهرستان شاهرود فعالیت می کنند که شامل ۷ مرکز بهبودی اقامتی، ۲ مرکز سرپائی درمان اعتیاد و یک مرکز کاهش آسیب می باشد.

وی با اشاره با اینکه جامعه می بایست بپذیرد که معتاد بیمار است و مجرم نیست؛ ادامه داد: در سه ماه نخست سال جاری ۴۶۱ بیمار در دوره های یک ماهه خدمات لازم را از کمپ های ترک اعتیاد شهرستان دریافت نمودند.

ایشان افزود: این اداره به منظور ایجاد محیطی امن در مناطق شهرستان و با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر و با حکم قضایی اقدام به پذیرش ۲۷ نفر از معتادین متجاهر در دو مرکز تبصره ۲ ماده ۱۶ نموده است.

مدیر اداره بهزیستی شهرستان شاهرود با بیان اینکه ۶ کمپ ترک اعتیاد ویژه آقایان و یک مرکز مختص بانوان در شهرستان وجود دارد؛ اظهار داشت:پزشک،مسئول فنی،مدیر داخلی،روانشناس و مددکار در مراکز بهبودی اقامتی خدمات ۳۰ روزه ای را به بیماران جهت بهبودی و بازگشت به آغوش جامعه ارائه می دهند.

وی پذیرش در کمپ های بهبودی را اختیاری عنوان کرد و گفت: بیمارانی که در تامین هزینه های درمانی دچار مشکل می باشند با مراجعه به بهزیستی می توانند از کمک هزینه درمان اعتیاد بهره مند شوند که در همین راستا یاری برگ برای ۵۶ بیمار صادر شده است.

جهانسیر در پایان گفت: در سه ماه نخست سال جاری ۳۲۴ بیمار از دو مرکز سرپائی درمان اعتیاد و ۳۱۱ نفر از مرکز کاهش شهرستان خدمات دریافت کرده اند.

کد خبر 38730

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد