رباط کریم| ساماندهی ١۴٠ معتاد متجاهر در ۵ ماهه گذشته

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رباط کریم ضمن گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر بیان داشت: از پنج ماه پیش به کمک ارگانهای مربوطه از جمله فرمانداری، دادستانی، نیروی انتظامی، شهرداری‌ها و بهداشت، حدود ۱۴۰نفر معتاد متجاهر در مراکز ساماندهی شدند.  

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، بهادر مهکی با اشاره به گرامیداشت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت: ‌امروزه با توجه به پیچیدگی و گستردگی انواع مواد مخدر و راه‌ های تولید و توزیع آن، ارتقاء سطح آگاهی خانواده‌ها، فرهنگ‌ سازی، آموزش پیرامون نحوه تربیت فرزندان و آگاه‌سازی از مشکلات و معضلات مربوط به اعتیاد به مواد مخدر از جمله ضروریات مهم در جهت پیشگیری از اعتیاد محسوب می‌شود.  

‌وی با بیان اینکه رویکرد آگاهی‌بخشی و مشارکت، امروز به سمت اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر سوق یافته است، ادامه داد: مردم باید آگاه شوند و عوارض مصرف مواد مخدر را بشناسند و سپس مشارکت آنها با تبیین برنامه‌های آگاه سازی جلب شود.  

مهکی افزود: در حوزه مبارزه با مواد مخدر و درمان معتادان، اقدامات بسیار مؤثری در سطح شهرستان رباط کریم صورت گرفته که مهمترین آن را می‌توان در راه‌اندازی اولین مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد به عنوان اولین مرکز سطح استان تهران یاد کرد که بخش مهمی از مشکلات موجود در سطح استان را در حوزه درمان اعتیاد برطرف کرده است.

وی افزود: این مرکز که به همت بخش خصوصی راه‌اندازی شده، با مشکلاتی مواجه است که از مدیرکل محترم بهزیستی استان درخواست می‌شود نسبت به حل  مشکلات پشتیبانی های لازم را عنایت فرمایند.

‌رئیس اداره بهزیستی شهرستان رباط کریم، بهزیستی را درکنار سایر دستگاهها در حوزه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در زمینه مواد مخدر فعال دانست و ابراز داشت: آموزش به عموم مردم، افراد در معرض خطر و افراد آسیب‌دیده از اعتیاد در زمره فعالیت‌های اصلی واحد پیشگیری بهزیستی به‌شمار می‌رود.

کد خبر 38711

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد