شهرری| طرح "پیشگیری از تنبلی چشم" ویژه ۱۱۶هزار کودک شهرستان اجرا می‌شود

مدیر بهزیستی شهرستان ری از طرح پیشگیری از تنبلی چشم ۱۱۶ هزار کودک ۳ تا ۶ ساله از مجموع ۱۲۲ هزار کودک واجد شرایط تا پایان سال به منظور پیشگیری از بروز کم بینایی و نابینایی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدرضایی، با اشاره به آغاز طرح سنجش بینایی در شهرستان ری اظهار داشت: ۱۲۲ هزار کودک در شهرستان ری واجد شرایط شرکت در طرح پیشگیری از تنبلی چشم هستند که بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال ۱۱۶ هزار نفر از این کودکان سنجش بینایی می‌شوند.

وی افزود: اجرای طرح سنجش بینایی از ابتدای تیرماه تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت و هم‌اکنون بیش از ۳۰ مربی در ۳۷ پایگاه دائمی و غیردائمی برای اجرای این طرح مشغول به فعالیت هستند و خدمات دهی در روستاها توسط تیم‌های سیار انجام می‌شود.


✔️زمان طلایی پیشگیری از تنبلی چشم زیر ۵ سال است

 مدیر بهزیستی شهرستان ری عنوان کرد: سال گذشته در طرح غربالگری بینایی ۳۵ هزار کودک ۳ تا ۶ سال دچار مشکات بینایی شناسایی شده و تحت پوشش قرار گرفتند که البته این آمار با توجه به شیوع بیماری کرونا و عدم مراجعه بسیاری از کودکان در سال گذشته به مراکز بینایی سنجی کاهش یافته است.

رضایی اصل با اشاره به اینکه در زمینه کودکانی مبتلا به تنبلی چشم ر آمار دقیقی در دسترس نیست ابراز داشت: بهترین سن پیشگیری و کمک به بهبود وضعیت بینایی در سنین زیر ۶ سال است که به زمان طلایی معروف است و در سال گذشته طبق معاینات انجام‌شده ۲ هزار و ۲۷۷ فرد مشکوک تشخیص داده شده که پیگیری لازم توسط این سازمان جهت درمان و مراقبت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بی‌توجهی به تنبلی چشم در کودکان موجب نابینایی آن‌ها می‌شود تاکید کرد: تنبلی چشم یکی از علل شایع کم بینایی و نابینایی یک‌چشمی و گاهی دوچشمی در کودکان است که در بسیاری موارد قابل‌پیشگیری است.

مدیر بهزیستی شهرستان ری در پایان خاطرنشان کرد: خانواده‌ها می‌توانند برای سنجش بینایی کودکان خود به پایگاه‌های سنجش پیش‌بینی‌شده واقع در مهدهای کودک، مراکز پیش‌دبستانی و خانه‌های بهداشت در شهر و روستاهای شهرستان ری مراجعه کنند.

کد خبر 38710

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد