برگزاری نشست هم اندیشی با موضوع مراقبت های غیر قانونی کودکان در بهزیستی آذربایجان غربی

نشست تخصصی و هم اندیشی با موضوع مراقبت های غیر قانونی کودکان با دعوت از دستگاههای ذیربط در بهزیستی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی؛ امروز 5 تیر ماه در این جلسه که با دعوت از دادگستری استان و نیروی انتظامی و اداره کل ثبت واحوال و دانشگاه علوم پزشکی و با شرکت کارشناسان دفتر شبه خانواده وکارشناسان حقوقی اورژانس اجتماعی و ستاد بهزیستی استان و مدیر اداره بهزیستی شهرستان ارومیه در محل اداره کل بهزیستی استان برگزار شد، رشید حسن زاده معاون اموراجتماعی بهزیستی استان ضمن تشریح مراقبت های غیر قانونی فرزندان توسط خانواده ها پرداخته و به آسیب های اجتماعی ناشی از نگهداری غیر قانونی کودکان اشاره کرد و افزود: تضییع حقوق کودکان و رواج فرزند پذیری غیر قانونی و .... از جمله این آسیب هاست . 

معاون اموراجتماعی بهزیستی استان عنوان کرد: از چالش های اساسی بهزیستی در بخش امور شبه خانواده همین مراقبت های غیر قانونی است که برخی از خانواده ها خواسته و یا ناخواسته به این موضوع دامن می زنند و نسبت به نگهداری غیر قانونی کودکان اقدام می کنند و پس از برخورد با موانع قانونی از جمله دریافت شناسنامه و هویت بخشی به کودکان به بهزیستی وسایر دستگاهها متوسل می شوند که به این امر غیر قانونی خود وجهه قانونی ببخشند.

وی با اشاره به اهمیت توجه در خصوص نگهداری فرزندان به صورت غیر قانونی متذکر شدو اعلام کرد: والدینی که تا کنون نسبت به اخذ شناسنامه و اقدامات قانونی در خصوص نگهداری غیرقانونی از فرزندتحت مراقبت خود اقدام نکرده اند لازم است که جهت طی پروسه فرزند پذیری اخذمشاوره لازم به ادارات بهزیستی شهرستانهای محل سکونت خود و نیز نسبت به ثبت درخواست فرزندخواندگی به سامانه ملی فرزندخواندگی مراجعه نمایند. 

حسن زاده در این جلسه از دستگاههای ذیربط خواست تا راهکارهای قانونی و پیشنهادی خود را بر فایق آمدن به این چالش ارایه نموده و در زمینه چگونگی حل موضوع نگهداری غیرقانونی و پیشگیری از بروز چنین مواردی راهکار عملی قانونی لازم ارایه نمایند.

 گفتنی است در پایان ضمن بررسی آسیبهای وارده بر فرزند و خانواده در این زمینه نسبت به بررسی راهکارهای لازم به منظور پیشگیری از مراقبتهای غیر قانونی مواردی پیشنهاد و به تصویب رسید.

برگزاری نشست هم اندیشی با موضوع مراقبت های غیر قانونی کودکان در بهزیستی آذربایجان غربی

کد خبر 38707

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد