مبارزه با مواد مخدر در اصفهان جزیره‌ای و کم اثر است

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان گفت: مبارزه با مواد مخدر در استان اصفهان جزیره‌ای و کم اثر است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، ولی الله نصر اصفهانی پیش از ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد در دستور کار بهزیستی است، اظهار داشت: ما سعی داریم خدمات اجتماعی خود را با کمترین ورود به بخش قضائی و انتظامی دنبال کنیم.

وی افزود: آمار و ارقام در دنیا نشان می‌دهد اثر بخشی مراکز درمان اعتیاد مناسب نیست و باید در زمینه پیشگیری برنامه ریزی جدی‌تری داشته باشیم.

فعالیت مافیای مواد مخدر فعالیت‌های مبارزه‌ای دولت‌ها را بی اثر می‌کند

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه فعالیت مافیای مواد مخدر امروز در دنیا خدمات دولت‌ها را بی اثر می‌کند، ابراز داشت: هر سال شعاری در رابطه با مبارزه با مواد مخدر مطرح می‌شود و امسال شناخت خانواده‌ها نسبت به مواد مخدر با عنوان «حقایق درباره اعتیاد را به اشتراک بگذارید» شعار این ایام انتخاب شده است.

وی با اشاره به اینکه مراکز سرپناه شبانه، مراکز گذری، مراکز موبایل سنتر، مراکز تی سی و … تحت پوشش بهزیستی در استان اصفهان فعالیت دارند، گفت: توانمندسازی و برنامه‌ریزی برای برگشتن به اجتماع این افراد در دستور کار است اما ما برای تحقق این امر نیازمند همکاری بین دستگاهی هستیم.

نشاط اجتماعی حلقه گمشده در جامعه کنونی است

نصراصفهانی با بیان اینکه نشاط اجتماعی حلقه گمشده در جامعه کنونی است، ابراز داشت: بسیاری از سریال‌ها عدم نشاط اجتماعی را ترویج می‌دهد، ما برای پیشگیری از اعتیاد برای نصب یک بنر باید هزینه‌های هنگفت بپردازیم اما شهرداری در این زمینه به مسئولیت اجتماعی خود توجهی ندارند.

وی با بیان اینکه در زمینه تبلیغات در حوزه مبارزه با مواد مخدر ما عقب هستیم، گفت: این در حالی است که مافیای مواد مخدر خیلی جلوتر از ما فعالیت دارند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه همه اقدامات در زمینه مبارزه با مواد مخدر جزیره‌ای است و اثرگذاری ندارد، گفت: ضروری است قرارگاه اجتماعی مبارزه با مواد مخدر در کلان شهرها برای کاهش آسیب‌های ناشی از مصرف مواد مخدر تشکیل شود تا از عملکرد جزیره‌ای خودداری شود.

وی با بیان اینکه قوانین تی سی در سال ۱۹۵۴ برای کودکان بزه دیده‌ای که اختلالات روانی داشتند ایجاد شده است، ابراز داشت: فعالیت این مراکز اثر تربیتی دارد و افراد از کارهای خدماتی تا کارهای مدیریتی سمت می‌گیرند.

فعالیت ۹۰ مرکز مبارزه با مواد مخدر در اصفهان

نصراصفهانی با بیان اینکه ۹۰ مرکز ترک اعتیاد در استان اصفهان فعالیت دارد، گفت: پنج مرکز گذری است که چهار مرکز برای مردان و یک مرکز برای زنان است، سه مرکز موبایل سنتر داریم و همچنین گروه‌هایی که به صورت موتوری برای معتادان کارتن‌خواب خدمات ارائه می‌دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه ۱۲ درصد از خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی استان اصفهان به دلیل افزایش اجاره بها، حاشیه نشین شده‌اند، گفت: تولید آسیب‌ها بیشتر از اقدامات صورت گرفته شده است و از این رو اقدامات بهزیستی بی اثر است.
 

کد خبر 38705

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد