بهزیستی نمی‌تواندبرای ارائه خدمات به معتادان متجاهر  ورود جدی کند

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان گفت: بهزیستی نمی‌تواند ورود جدی برای ارائه خدمات به معتادان متجاهر و حاشیه نشینان در استان اصفهان داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، علی اکبر ابراهیمی پیش از ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شد با بیان اینکه پیشگیری اولیه در دستور کار بهزیستی است، اظهار داشت: عمده فعالیت‌ها نیز بر همین محور است و در بحث درمان ورود کمتری داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار نفر مصرف کننده مواد مخدر در استان اصفهان داریم که حدود ۱۰ درصد و معادل هشت هزار نفر از آنها زنان هستند، ادامه داد: در سطح کشور دو میلیون و ۸۰۸ هزار معتاد دائمی و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر مصرف کننده تفننی داریم.

۴ دلیل گرایش به مواد مخدر

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه از جمله دلایل گرایش به اعتیاد، داشتن احساس خوب، برای بهتر کردن احساس، برای بهبودی عملکرد و برای کنجکاوی و فشار گروه همسان بوده است، ادامه داد: ساخت بازی، ساخت جدول، بازی مار و پله و … از جمله اقدامات پیشگیرانه را انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه معتادان در جامعه معتاد می‌شوند و در اجتماع باید بهبود یابند، افزود: اعتیاد یک اختلال مغزی مزمن عود کننده است که با جستجوی اجباری برای مصرف مواد خودنمایی می‌کند و اثر اجتماعی این اختلال بسیار زیاد است و از این رو بیشتر مورد توجه جامعه هستند.

ابراهیمی با بیان اهداف فعالیت مراکز تی سی تغییر سبک زندگی است، گفت: خودمراقبتی، خود کنترلی، خودراهبری، درک از خود و هویت درمانی از مراحل درمانی در تغییر سبک زندگی است.

خسارت ۱۶۷ هزار میلیارد تومانی اعتیاد به کشور

وی با بیان اینکه اعتیاد سالانه ۱۶۷ هزار میلیارد تومان به کشور خسارت می‌زند، گفت: برای جبران این هزینه هر روز مالیات‌هایی دریافت می‌شود و چنانچه شرایط بهبود یابد می‌توان مالیات‌ها را در محل بهتری هزینه کرد.

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه ما نمی‌توانیم خیلی جدی به حاشیه نشینی و معتادان متجاهر ورود کنیم، ادامه داد: خدمات ما موردی است برای کمک به فرزندان این افراد در صورت کودک آزاری با حکم دادستانی ورود می‌کنیم و فرزندان آنها را به مراکز خود ارجاع می‌دهیم.
 

کد خبر 38704

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد