پذیرش  هزار و ۵۶۴  نفر در مراکز ترک اعتیاد ایلام

معاون توسعه‌ پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی ایلام گفت: یک هزار و ۵۶۴ طی سال گذشته در مراکز ترک اعتیاد این سازمان در سراسر استان پذیرش و مورد درمان قرار گرفتند.

به‌گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، فروزان افسرده روز شنبه به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر  با ذکر اینکه شمار پذیرش شدگان این مراکز نسبت به سال ماقبل آن‌کاهش داشته علت این مساله را تعطیلی دوره ای این مراکز در طول سال گذشته به علت شیوع ویروس کرونا عنوان کرد.

وی اظهار کرد: این افراد در ۱۶ مرکز درمانی اقامتی میان مدت غیر دولتی که با نظارت این اداره کل فعالیت دارند مراجعه و از خدمات لازم برخوردار شده اند.

وی همچنین با بیان اینکه پارسال نخستین کمپ ترک اعتیاد بانوان در مرکز استان افتتاح شد، افزود: همچنین در این مدت پذیرش و خدمات دهی ۲۷۹ مصرف کننده مواد مخدر در مراکز کاهش آسیب(توزیع وسایل بهداشتی بین مصرف کنندگان مواد مخدر جهت پیشگیری از بیماریهای واگیردار و انجام تست اچ ای وی ) انجام گرفته است.

وی پرداخت یارانه درمان به مراکز ترک اعتیاد را از جمله حمایت های بهزیستی از این مراکز برای درمان مصرف کنندگان مواد مخدر نیازمند عنوان کرد و گفت: که در این زمینه پارسال در مجموع حدود ۱۰۰ نفر از یارانه ۶۶۰ میلیون ریالی در این زمینه برخوردار شده اند.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی ایلام گفت: همچنین به منظور جلوگیری از بازگشت بهبود یافتگان به مصرف مواد مخدر و بازگشت آن ها به زندگی، بهزیستی با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی از این افراد حمایت می کند.

به‌گفته افسرده، در این زمینه پارسال به ۸۴ بهبود یافته ۴۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده است. وی گذشت یکسال از ترک و بهبودی و عدم بازگشت به مصرف مواد مخدر با تائید مرکز ترک اعتیاد و داشتن توانائی شغلی و مهارت خاص فنی و حرفه ای را از جمله شرایط لازم برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به بهبود یافتگان عنوان کرد.

وی گفت: در این زمینه حمایت بهبود یافتگان برای اشتغالزایی در سال جاری بصورت گسترده تر در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

پنج تیرماه به عنوان روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است.

کد خبر 38696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد