میزان مستمری مددجویان بهزیستی در سال ۱۴۰۰

مدیرکل بهزیستی البرز در گفتگو با خبرگزاری ایسنا گفت: کارآفرینانی که اقدام به اشتغالزایی برای مددجویان بهزیستی می‌کنند می‌توانستند تا سقف دو میلیارد تومان وام بگیرند که قطعاً امسال بیشتر می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز، دکتر «اسدالله حیدری» مدیرکل بهزیستی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به افزایش مبلغ مستمری مددجویان بهزیستی اظهار کرد: امسال به طور میانگین مبلغ مستمری مددجویان مستمری بگیر بهزیستی  حدود ۷۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر مستمری بگیران تک نفره ۳۵۰ هزار تومان، دو نفره ۵۰۰ هزار تومان، سه نفره ۷۰۰ هزار تومان، چهارنفره ۹۰۰ هزار تومان و پنج نفره هم یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به طور ماهیانه دریافت می‌کنند.

وی توضیح داد: در حال حاضر ۱۶ هزار معلول از مستمری ماهانه بهزیستی بهره‌مند می‌شوند و در حوزه اجتماعی نیز حدود ۳۱۰۰ نفر مستمری می‌گیرند.

این مسئول اضافه کرد: مستمری بگیران حوزه اجتماعی شامل زنان سرپرست خانوار، فرزندانی امداد بگیری که در خانواده زندگی می‌کنند ولی به واسطه شرایط خاص خانواده، مستمری بهزیستی به آنها تعلق می‌گیرد.

حیدری در ادامه در پاسخ به وضعیت واگذاری مسکن به خانواده‌های بالای دو معلول استان گفت: در حال حاضر ۷۰۰ خانواده دارای دو معلول در استان زندگی می‌کنند که بخشی از آنها در سنوات گذشته خانه‌دار شده‌اند و برای مابقی هم منتظر ابلاغ دستورالعمل دولت هستیم.

وی در خصوص پرداخت وام اشتغال به مددجویان بهزیستی افزود: این وام پیش از این ۵۰ میلیون تومان بود که امسال به ۱۰۰ میلیون رسیده است.

مدیرکل بهزیستی البرز گفت: کارآفرینانی که اقدام به اشتغالزایی برای مددجویان بهزیستی می‌کنند هم می‌توانستند تا سقف دو میلیارد تومان وام بگیرند که قطعاً امسال بیشتر می‌شود.

کد خبر 38686

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد