برگزاری جلسه آموزشی توجیهی ویژه روانشناسان، مدیران داخلی مراکز اقامتی بهبود، بازتوانی و مراکز جامع درمان

با حضور مدیر کل، معاون توسعه ی پیشگیری و کارشناسان درمان اعتیاد اداره کل جلسه توجیهی آموزشی ویژه روانشناسان و مدیران داخلی مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی معتادین و مراکز جامع و درمان در سالن جلسه اداره کل بهزیستی برگزار گردید.

 به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان، در ابتدای جلسه دکتر ستاری بر نقش کلیدی روانشناسان در درمان اعتیاد اشاره کرد و گفت : روانشناسان باید نقش فعالی در فرایند درمان اعتیاد داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی استان به آسیب شناسی، ارزیابی روانشناختی و تشخیص دقیق علت های بیماری اعتیاد هر فرد توسط روانشناس مرکز تاکید کرد.

وی افزود: نظارت مستمر بر وضعیت روانشناختی افراد بویژه افراد پرخطر، توجه به نیازهای روانی افراد و ویژگیهای سنی آنان، استفاده از تست های روانشناختی از جمله وظایفی است که انتظار می رود روانشناسان برنامه ریزی منظمی ضمن برگزاری جلسات آموزشی مستمر روزانه داشته باشند.

این مسئول همچنین مطالعه و روز آمد کردن دانش و اطللاعات در کنار استفاده از تجربیات کارشناسان مجرب بهزیستی و دیگر روانشناسان در تدوین پروتکل درمان افراد را برای ارتقای کیفیت درمان از طریق روانشناسان مرکز مفید دانست.

وی همچنین به وظایف مدیران داخلی در ایجاد شرایط مناسب برای اجرای برنامه های آموزشی، ورزشی و فرهنگی هنری پرداخته و بر همکاری تیم درمان و پرسنل مراکز در ارائه خدمات مطلوب به مقیمان تاکید کرد.

طاهره رزاق پور معاون توسعه پیشگیری ضمن اشاره به اهم فعالیت روان شناسان و مدیران داخلیمراکز اقامتی، به چند وجهی بودن اعتیاد و استفاده از روش تلفیقی در درمان اشاره کرده و ضمن درخواست پرهیز از نگاه جزیره ای به درمان تیمی و تلفیقی تاکید کرد.

وی فعال بودن تیم درمان متشکل از مددکار، روانشناس، مددیار و...را در ارایه خدمات بهینهبه مقیمان ضروری دانست و انگیزه سازی مقیمان جهت پایداری در درمان را از وظایف روانشناسان یاد کرد و گفت: مراکز اقامتی باید با رویکرد علمی و تخصصی در امر درمان وارد شوند و اقدامات انجام شده در پرونده درمانی مقیمان نیز ثبت شود.

در ادامه ارزیابی روانی مقیمان، آراستگی محیط و وضعیت ظاهری مقیمان و داشتن برنامه روزانه در زمینه های مختلف آموزشی، فرهنگی و ورزشی مقیمان را از وظایف عمده روانشناس و مدیر داخلی مرکز عنوان کرد.

در ادامه کارشناسان ستادی به ارائه مطالب آموزشی ویژه روانشناسان و مدیران داخلی پرداخته و تبادل نظر در خصوص نحوه ارتقای خدمات تخصصی درمان اعتیاد در مراکز اقامتی صورت گرفت.

کد خبر 38667

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد