پیام مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی به مناسبت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر

مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر، پیامی را صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی، دکتر اسماعیل قربانی بمناسبت فرارسیدن ۲۶ ژوئن مصادف با ۵ تیرماه، روز جهانی مبارزه با مواد مخدر پیامی صادر کرد.

اعتیاد به موادمخدر یکی از مهمترین مشکلات اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی است که عوارض ناشی از آن تهدیدی جدی برای جامعه بشری محسوب شده و موجب رکود اجتماعی در زمینه ‏های مختلف می‌گـــــردد.

اعتیاد یــک بیماری اجتماعی است که عوارض جسمی و روانی دارد و تا زمانی که بـه علل گرایش بیمار توجه نشود، درمان جسمی و روانی فقط برای مدتی نتیجه‏ بخش خواهد بود و فـــرد مـــعتاد دوباره گرفتار مواد اعتیاد آور می‏ گردد اما با تدبیر، اندیشه و تلاشی مخلصانه حداقل می‏توان آنرا به کنترل در آورد.

هرساله شعار ویژه‌ای برای این روز انتخاب می‌شود تا به اقدامات و کنش‌های مقابله با این پدیده شوم در سال پیش‌رو، در چارچوب آن شعار سمت‌وسو داده شود.

شعار امسال «حقایق درباره مواد مخدر را به اشتراک بگذاریم تا زندگی ها را نجات دهیم» است؛ در این راستا تلاش ما بر این است تا با ارتقاء سطح آگاهی اقشار مختلف جامعه پیشگیری از اعتیاد را بر درمان معتادین مقدم بداریم. به امید روزی که جامعه‏ ای داشته باشیم که اگر هم در آن فرد معتادی وجود دارد، درصدد نجات خویشتن باشد.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام و ایثارگری جانبازان عرصه مبارزه با مواد مخدر در استان، ۲۶ ژوئن مصادف با ۵ تیرماه، روز جهانی مبارزه با مواد مخدر را گرامی داشته و از مجاهدات همه فعالان این حوزه بویژه دستگاه ها و نهادهای ستادی، اجرایی، نظامی، امنیتی، قضایی، اطلاعاتی و ... عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان قدردانی می کنم و امیدوارم حاصل این تلاش ها برخورداری جامعه ای عاری از پدیده شوم اعتیاد و افزایش روزافزون نشاط و تحرک اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده باشد.

اسماعیل قربانی

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی

کد خبر 38665

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد