اعتبار یک وعده غذای گرم مهدهای محروم صرف کودکان نیازمند می‌شود

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: هرچند امور مهدهای کودک دیگر بر عهده این سازمان نیست اما اعتبار یک وعده غذای گرم مهدهای محروم صرف کودکان نیازمند می‌شود.

«حبیب‌الله مسعودی فرید» روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: بهزیستی دیگر در مهدهای کودک هیچ نقشی ندارد. با ابلاغ اساسنامه سازمان تعلیم و تربیت در اسفند سال گذشته، این سازمان برای آماده‌سازی کودکان در ورود به نظام آموزش و پرورش رسمی و عمومی کشور برنامه‌ریزی و اقدام خواهد داشت.

وی اضافه کرد: البته به فرایند انتقال دانش به آموزش و پرورش کمک می‌کنیم اما از لحاظ اداری هیچ نقشی در امور مهدها نخواهیم داشت و به‌طورمثال تمدید مجوز مهدها را نداریم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: پیش از این نیز امور مهدهای کودک برعهده بخش خصوصی بود و ما بیشتر تنظیم‌کننده بودیم. فقط بخشی از اعتبارات برای تامین یک وعده غذای گرم برای کودکان در مهدهای مناطق محروم و حاشیه‌ای می‌شد که اکنون این اعتبارات صرف کودکان نیازمند خواهد شد.

مسعودی فرید افزود: همچنین بهزیستی حدود ۲۰ درصد شهریه مهدهای کودک خانواده‌های نیازمند و زنان سرپرست خانوار تحت پوشش را می‌پرداخت که این روند همچنان ادامه دارد.

وی یادآور شد: البته اعتبار وعده غذای گرم امسال خیلی کم شده اما همین اعتبار را دوباره برای تغذیه کودکان نیازمند استفاده می‌کنیم.

مددجویان بهزیستی نیازمند حمایت‌های تغذیه‌ای

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: کسانی که تحت پوشش بهزیستی هستند با قاطعیت می گوییم نیازمند حمایت های تغذیه ای هستند و این مهم است که حمایت‌های تغذیه‌ای از آنان انجام شود.  

وی با بیان اینکه اعتبار وعده غذای گرم مهدها را برای تغذیه کودکان نیازمند استفاده می کنیم، تصریح کرد: این اعتبار نسبت به سال قبل کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

مسعودی فرید بدون اشاره به میزان اعتبار، اضافه کرد: با توجه به کرونا و وضعیت اقتصادی این اعتبارات برای کمک‌های معیشتی و تغذیه فرزندان تحت پوشش در خانواده‌ها استفاده می‌شود. به عبارت دقیق‌تر برای فرزندان ۲۴۵ هزار خانواده زن سرپرست هزینه خواهد شد.  

وی یادآور شد: همچنین ۱۸ هزار کودک تحت پوشش بهزیستی وجود دارد که تعدادی از آنان بی‌سرپرست بوده و در مراکز شبه خانواده هستند و تعدادی دیگر در خانواده های سببی و نسبی زندگی می کنند که به آنها کمک مالی پرداخت می‌شود.

کد خبر 38656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =