پیام مدیرکل بهزیستی استان سمنان بمناسبت ۵ تیرماه روز جهانی و هفته ملی مبارزه با مواد مخدر

تقویت جریان سازی فرهنگی در کشور در راستای رسیدن به جهانی عاری از اعتیاد و مصرف مواد مخدر

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان سمنان علیرضا ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان طی پیامی روز جهانی و هفته  مبارزه با مواد مخدر را تبریک گفت: متن پیام بدین شرح است:

۲۶ ژوئن(۵ تیرماه) روز جهانی مبارزه با سوء مصرف و قاچاق مواد مخدر سند خطی مشی همه جانبه اقدامات در امر کنترل مواد مخدر از سوی کشورهای شرکت کننده را تصریح می کند و آنان را متعهد می کند تا اقدامات قاطعانه در این خصوص را دنبال کنند.

اعتیاد یکی از پیچیده ترین آسیب های اجتماعی است و تهدید جدی برای سلامت جسمی، روانی و اجتماعی افراد محسوب می شود که جبهه اول مقابله با آن، افزایش آگاهی ها و اطلاعات آحاد جامعه نسبت به این مشکل می باشد. از این رو به منظور توجه ویژه به رویکرد پیشگیری اولیه از اعتیاد وآگاهسازی عموم مردم در راستای سالم سازی جامعه از ناهنجاری های ناشی از اعتیاد و از آنجا که یکی از اهداف بهزیستی تامین سلامت انسانها است و به منظور تقویت جریان سازی فرهنگی در کشور و در راستای رسیدن به جهانی عاری از اعتیاد و مصرف مواد مخدر ۲۶ ژوئن( ۵ تیرماه) روز جهانی مبارزه با سوء مصرف و قاچاق مواد مخدر نام گذاری شده است.

شعار روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در سال ۱۴۰۰با عنوان" حقایق درباره مواد مخدر را به اشتراک بگذاریم تا زندگی ها را نجات دهیم"  بیان می دارد هر چند اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی به طور کامل ریشه کن نمی شود اما با تدبیر و تلاش و توجه به جنبه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی وفیزیو لوژیک می توان آن را به کنترل در آورد.

در این راستا  سازمان بهزیستی بعنوان یکی از بزرگترین شبکه پیشگیری، درمان و کاهش آسیب اعتیاد کشور، توجه ویژه  به رویکرد پیشگیری اولیه از اعتیاد وآگاهسازی عموم مردم در راستای سالم سازی جامعه از ناهنجاری های ناشی از اعتیاد را در سرلوحه وظایف خود دارد.

اینجانب ضمن گرامیداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر برای همه دست اندرکاران در امر مبارزه با مواد مخدر و کارکنان خدوم بهزیستی استان سمنان در حوزه پیشگیری و همچنین اعضای کمیته فرهنگی پیشگیری مبارزه با مواد مخدر استان از خداوند منان  توفیق و سلامتی روز فزون ظل توجهات حضرت ولیعصر(عج) و منویات معظم رهبری مدظله العالی مسئلت دارم.

علیرضا ایزدپور

مدیر کل بهزیستی و رئیس کمیته فرهنگی پیشگیری

شورای مبارزه با موادمخدر استان سمنان

کد خبر 38650

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد