آزمون ارزیابی مسئولین مراکز مثبت زندگی بهزیستی برگزار شد

سرپرست معاونت پیشگیری بهزیستی استان زنجان از برگزاری آزمون ارزیابی مراکز مثبت زندگی تحت نظارت بهزیستی خبرداد و گفت: پنج فعالیت معاونت پیشگیری به جهت ارائه خدمات بهتر و تسهیل در رفت وآمد جامعه هدف به ۴۰ مرکز مثبت زندگی فعال در استان واگذار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سکینه بیگلری در جلسه آزمون ارزیابی مراکز مثبت زندگی تحت نظارت بهزیستی گفت : این آزمون با هدف سنجش مهارت های مسئولین و کارشناسان مراکز مثبت زندگی در زمینه آشنایی با نحوه خدمات رسانی به جامعه هدف بهزیستی در حیطه فعالیت های پیشگیری انجام گردید.

وی با بیان اینکه دوره آموزشی  پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ ساله و نحوه اجرای طرح ها و برنامه های قابل واگذاری معاونت  پیشگیری به مراکز مثبت زندگی در ماه گذشته در تمامی شهرستانهای استان برگزار گردیده است گفت: واگذاری اجرای خدمات به مراکز مثبت زندگی با هدف تسهیل دریافت خدمات و ارتقاء سطح خدمات مورد نیاز جامعه هدف صورت می گیرد.

سرپرست معاونت پیشگیری اظهار کرد: پیش از اجرای آزمون ارزیابی، آموزشهای مورد نیاز مراکز مثبت زندگی تحت نظارت بهزیستی در خصوص برنامه های پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد، غربالگری سطح اول بینایی، آموزش تحکیم بنیان خانواده، پیش از ازدواج، زندگی خانواده و فرزند پروری و نیز طرح های دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی در قالب اجتماع محور ، توسط کارشناسان هر حوزه به مسئولین، روانشناسان و مددکاران مراکز ارائه شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه فعالیت این مراکز محله‌محور است، یادآور شد: مراکز مثبت زندگی برای تسهیل در امور مددجویان تاسیس شده است تا جامعه هدف بتوانند در کمترین زمان، خدمات مورد نیاز خود را  با مراجعه به نزدیکترین مرکز و با دسترسی آسان دریافت نمایند.

بیگلری عنوان کرد: با افتتاح ۴۰ مرکز مثبت زندگی بهترین امکان فراهم خواهد شد تا غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در سطح اول و بوسیله E چارت  بیش از پیش فراگیر شود.

کد خبر 38640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد