زنانه شدن اعتیاد در جامعه امروز ما، زنگ خطری است برای مسئولین،در رویارویی با نسل آینده

جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد استان به ریاست مدیر کل بهزیستی و نمایندگانی از دانشگاه علوم پزشکی، آموزش وپرورش، ورزش و جوانان، تعاون،دادگستری، فرماندهی انتظامی و سایر اعضای این کمیته برگزار شد


در این جلسه کرم یاری مدیر کل بهزیستی با اشاره به آمار معتادین متجاهر گفت: هم اکنون بیش از ۱۵۰ نفر در مراکز بازتوانی معتادین تحت نظارت بهزیستی اقامت دارند که از این تعداد ۲۴ نفر زن هستند که این امر نشان دهنده زنانه شدن اعتیاد در جوامع امروزی است و شاید زنگ خطری باشد برای مسئولین در رویارویی با نسل های آینده.

کرم یاری از اعتیاد بعنوان بلایی خانمانسوز یاد کرد و افزود، اعتیاد به مواد مخدر مانند هر بیماری دیگری قابل درمان است، اما هزینه آن بسیار بالاست از این رو بهتر است در این رابطه بیشتر به پیشگیری توجه شود که بهترین و کم هزینه ترین راه مبارزه با این آسیب اجتماعی است.

  دکتر یاری در ادامه ضمن انتقاد از صدا و سیمای استان گفت: نقش تبلیغات در دنیای امروز بر هیچ کس پوشیده نیست و با نیروی تبلیغات و رسانه گروهی می توان پدیدهای نو و عقاید مختلف را در بین توده مردم رواج داد و آنها را با خود همراه ساخت.
ولی با کمال تاسف رسانه ها و  مخصوصا صدا و سیما، در زمینه اعتیاد برنامه مناسبی که تمام اقشار بتوانند از آنها استفاده کنند وبا آسیب ها و مضرات اعتیاد آشنا شوند ندارد.

کد خبر 38536

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد