پاکدشت| دهه کرامت فرصتی برای احسان و تجلی کرامت انسانی است

 فرماندار شهرستان پاکدشت گفت: دهه کرامت فرصتی ارزشمند برای ترویج فرهنگ احسان و ارائه خدمات نیکوکارانه با بهره‌گیری از سیره معارف اهل بیت و سیره رضوی است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری ایرنا، مهدی یوسفی جمارانی در بازدید از مراکز شبه خانواده نگهداری دختران بدسرپرست، با اشاره به این که دهه کرامت تداعی کننده عزم و اراده بانوان در ورود به امور جامعه است اظهار داشت: بی‌شک دختران امروز و مادران فردا که نقش بسیار حساسی در تعیین سرنوشت فرهنگی و فکری جامعه دارند، با تاسی از اسطوره علم و عفاف حضرت فاطمه معصومه(س) و با الگوپذیری از ایشان در زمینه تعالی معنوی، اخلاقی و علمی نسل های آینده گام بر می‌دارند.

یوسفی جمارانی افزود: توجه به فرصت‌های فرهنگی برای تطبیق دادن شیوه‌های مطلوب عملکردی و رفتاری در مباحث فرهنگ سازی و اصلاح سبک زندگی یک ضرورت است.

وی اظهارداشت: وجود شخصیت‌ بی‌بدیلی حضرت فاطمه معصومه (س) و  امام رضا(ع) که آراسته به صفات عالیه و اخلاق ممتاز می‌باشند، بهترین الگو برای جوانان در زندگی دنیوی و اخروی است.

فرماندار پاکدشت با اشاره به نقش مراکز آموزشی و مشاوره ای در پیشرفت و پیشبرد اهداف اجتماعی تصریح کرد: این مراکز به عنوان یکی از نهادهای اجتماعی با استفاده از ظرفیت‌های خود افراد و ارائه خدمات آموزشی فرصت خوبی در اختیار دارند تا نقش فرهنگی خود را به نمایش بگذارند.

رئیس بهزیستی شهرستان پاکدشت نیز اظهار داشت: ۹۱ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست ۳ تا ۱۸ سال در ۴ خانه کودکان و نوجوانان که تحت حمایت و سرپرستی موسسات خیریه هستند،  نگهداری می‌شود.

محمود برزگر افزود: از مجموع این ۹۱ کودکان تحت حمایت، ۱۳ فرزند ۶ ساله، ۲۰ فرزند دختر و ۵۸ فرزند پسر حمایت و نگهداری می‌شود.

وی با بیان اینکه فرزندان مقیم این مراکز در کنار تحصیل، مهارت‌های زندگی را نیز می‌آموزند، گفت: در این خانه فرزندان بسیاری از مهارت‌های زندگی را به صورت تئوری و عملی می‌آموزند و برای آینده و حضور در جامعه آماده می‌شوند.

در پایان این دیدار، از دختران موفق مرکز شبانه‌روزی امور اجتماعی و کارکنان دختر منتخب با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 38514

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد