آیین افتتاحیه برنامه ها و فعالیتهای بهزیستی استان کردستان بمناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر

مراسم افتتاحیه برنامه ها و فعالیتهای بهزیستی باحضور نماینده محترم ولی فقیه در استان، فرماندهی نیروی انتظامی و دبیر شورا، مدیر کل و جمعی از مسئولین استانی و اصحاب رسانه،  ۱ تیر ماه سال جاری در مرکز جامع درمانی و بازتوانی امید کردستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی کردستان ، مدیر کل بهزیستی استان کردستان در ابتدای این مراسم ضمن تبریک هفته مبارزه با مواد مخدر، به تشریح فعالیتها و اقدامات این سازمان در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد و برنامه های پیش رو دفتر اعتیاد معاونت پیشگیری  در سال ۱۴۰۰ اشاره کردند.

سید صباح قریشی با بیان اینکه علاوه‌ بر ترک اعتیاد؛ کارآفرینی و آموزش‌های فنی‌حرفه‌ای در سه کارگاه برق، تعمیرلوازم خانگی و صنایع چوب با ظرفیت هر کارگاه ۱۵ نفر برای افراد زیرپوشش انجام می‌گیرد، گفت: مرکز جامع ترک اعتیاد کردستان ظرفیت بازتوانی و ترک اعتیاد ۷۰ نفر با بهره‌گیری از امکانات روز را دارد.

قریشی تصریح کرد: بهزیستی استان 14 مرکز ترک اعتیاد شامل یک مرکز بانوان، 2 مرکز شبانه کاهش آسیب، یک مرکز کاهش آسیب روزانه و یک مرکز جامع و یک مرکز باشگاه مثبت ویژه بیماران مبتلا به ایدز در استان فعال است.

مدیرکل بهزیستی کردستان با اشاره به اینکه 4 مرکز ترک اعتیاد دیگر در استان تاسیس می‌شود، گفت: 2 مرکز در سنندج، یک مرکز قروه و یک مرکز در سقز راه‌اندازی خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی در مراسم اولین روز دهه مبارزه با اعتیاد ، اظهار کرد: اقدامات خوبی در زمینه مقابله با اعتیاد در سطح استان از سوی دستگاه‌های متولی به ویژه شورای مبارزه با اعتیاد انجام گرفته که قابل تقدیر است.

وی افزود: امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب و انجام اقدامات پیشگیرانه جامعه ما به سمتی هدایت شود که هیچ وقت به سمت اعتیاد که منشاء بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است نرود.

همچنین سردار علی آزادی فرمانده انتظامی استان کردستان در این مراسم گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف برای مقابله و پیشگیری با مواد مخدر و اعتیاد را ضروری خواند و گفت: استفاده از فضای مجازی برای آگاه‌سازی مردم به خصوص در شرایط فعلی که سودجویان از بستر فضای مجازی برای آموزش و عرضه مواد مخدر از نوع صنعتی بهره می‌گیرند امری ضروری است.

به گفته وی، شورای مبارزه با اعتیاد استان در راستای مقابله با این آسیب اجتماعی که ریشه و مادر بسیاری از آسیب‌ها است استفاده از ظرفیت‌های مختلف را مورد توجه قرار دارد و در این زمینه برنامه‌های متعددی طی 10 روز پیش رو طراحی و اجرا خواهد شد.

در حاشیه این مراسم از دو کمپ فعال استان که در سال ۱۳۹۹ فعالیتها و اقدامات ارزنده ای را انجام دادند بنا به تشخیص کمیته درمان با اهدای لوح سپاس، تقدیر بعمل آمد.

در پایان مراسم از نحوه فعالیت مرکز، کارگاه تئوری و عملی حرفه آموزی، کتابخانه و....بازدید صورت گرفت.

کد خبر 38455

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد