فعالیت ۱۴ مرکز ترک اعتیاد در کردستان/۳۸۸ معتاد در زیرپوشش خدمات کمپ‌ها

مدیرکل بهزیستی کردستان گفت: ۱۴ مرکز ترک اعتیاد در کردستان فعال است که در حال حاضر ۳۸۸ معتاد زیرپوشش خدمات درمانی این مراکز قرار دارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی کردستان ، سیدصباح قریشی در مراسم اولین روز دهه مبارزه با اعتیاد در مرکز جامع ترک اعتیاد سنندج اظهار کرد: نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی استان کردستان در یک هزار و ۵۰۰متر مربع و زمینی به مساحت ۳هزار مترمربع احداث شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان خاطرنشان کرد: اداره‌کل بهزیستی استان در ساخت ساختمان این مرکز ۱۰ میلیارد ریال و در تجهیز کردن آن ۲۰ میلیارد ریال هزینه کرده است.

وی با بیان اینکه علاوه‌ بر ترک اعتیاد؛ کارآفرینی و آموزش‌های فنی‌حرفه‌ای در سه کارگاه برق، تعمیرلوازم خانگی و صنایع چوب با ظرفیت هر کارگاه ۱۵ نفر برای افراد زیرپوشش انجام می‌گیرد، گفت: مرکز جامع ترک اعتیاد کردستان ظرفیت بازتوانی و ترک اعتیاد ۷۰ نفر با بهره‌گیری از امکانات روز را دارد.

وی تصریح کرد: بهزیستی استان ۱۴ مرکز ترک اعتیاد شامل یک مرکز بانوان، ۲ مرکز شبانه کاهش آسیب، یک مرکز کاهش آسیب روزانه و یک مرکز جامع و یک مرکز باشگاه مثبت ویژه بیماران مبتلا به ایدز در استان فعال است.

مدیرکل بهزیستی کردستان با اشاره به اینکه ۴ مرکز ترک اعتیاد دیگر در استان تاسیس می‌شود، گفت: ۲ مرکز در سنندج، یک مرکز قروه و یک مرکز در سقز راه‌اندازی خواهد شد.

قریشی اظهار کرد: در حال حاضر ۳۸۸ معتاد در کمپ‌های ترک اعتیاد حضور دارند که ۲۱۹  نفر از آنها معتاد متجاهر هستند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲ هزار و ۹۷۳ نفر به صورت خودمعرف زیرپوشش خدمات کمپ‌های ترک اعتیاد در استان قرار گرفتند، گفت: سال گذشته ۹۶۲ معتاد متجاهر در کمپ‌های استان پذیرش شده‌اند که بابت ساماندهی آنها بیش از ۹۷۵ میلیون تومان از سوی بهزیستی پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی کردستان میزان بدهی بهزیستی استان به کمپ‌های ترک اعتیاد را یک‌میلیارد تومان بیان کرد و گفت:  متاسفانه براساس آمار موجود تنها ۵ درصد از معتادین بهبود یافته به دام اعتیاد باز نمی‌گردند.

به گفته قریشی، بیش از ۲۰ دستگاه در حوزه مقابله با اعتیاد فعالیت دارند که تنها تعداد معدودی در این حوزه فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه ۱۵۰ کودک بد و بی سرپرست زیرپوشش خدمات بهزیستی هستند، گفت: ۹۰ درصد از این افراد در بررسی‌های صورت گرفته داری والدین معتاد هستند.

کد خبر 38454

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد