اجرای طرح پازک به منظور پیشگیری از اعتیاد زنان و کودکان

امسال در سازمان بهزیستی اجرای طرح پازک با هدف پیشگیری از اعتیاد زنان و کودکان در راستای مقابله با اعتیاد بانوان سیاست‌گذاری شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری نرگس عسگری در نشست خبری روسای کمیته های پنجگانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: در مقوله اعتیاد با انسان سر وکار داریم و با توجه به ابعاد مختلف وجودی و منحصر به فرد جسمی، روانی و اجتماعی که دارد در پیشگیری و مبارزه با اعتیاد باید همه این ابعاد درنظر گرفته شود و به همین دلیل نمی‌توان برای همه افراد نسخه یکسان پیچید.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: برای مبارزه و درمان اعتیاد باید ابعاد مختلف شخصیتی و روانی آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد تا بتوان به صورت ریشه ای به درمان آن پرداخت.

عسگری با اشاره به اولویت برنامه های بهزیستی در سالجاری خاطر نشان کرد: امسال اولویت فعالیت این سازمان مقابله با اعتیاد بانوان سیاست‌گذاری شده است و در این راستا با اجرای طرح پازک یکهزار و ۵۰۰ زن و کودک در محله های پرخطر  آموزش های پیشگیری از اعتیاد را فرا گرفتند.

مدیرکل بهزیستی استان اظهار داشت: ۱۸ مرکز اقامتی، یک مرکز جامع، شش مرکز MMT، یک مرکز دولتی و یک مرکز کاهش آسیب در استان در سال گذشته به چهار هزار ۶۲۶ نفر خدمات ارائه دادند و برای اجرای برنامه های پیشگیری از اعتیاد و آموزش راههای پیشگیرانه، ۲۱ تیم اجتماع محور  فعالیت داشته اند.

مدیرکل بهزیستی استان با ییان اینکه  یک مرکز جامع در استان فعال است، افزود: طرح جامع بازتوانی  افراد معتاد از سال گذشته در شهر گندمان اجرا و در این طرح فرد معتاد به مدت یک سال از ابعاد مختلف، جسمی، روحی، اجتماعی و شغلی تحت درمان قرار می‌گیرد و خانواده آن‌ها نیز می‌توانند از خدمات مشاوره‌ای آن بهره‌مند شوند.

کد خبر 38451

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد