رشد جمعیت سالمند از چالش‌های مهم پیش روی جامعه ماست

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: رشد جمعیت سالمند از چالش های مهم پیش روی کشور و استان است که هزینه‌های دولت را افزایش می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علیرضا وارثی درباره چالش های افزایش سالمندان در کشور بدون رشد جمعیت و برنامه بهزیستی برای خدمت دهی به این قشر،اظهار داشت: افزایش سن سالمندی باعث کاهش گروه جوان، مولد و پویای جامعه خواهد شد و این مقوله می تواند خطرات زیادی را برای جامعه و کشور به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه توسعه، پیشرفت و تعالی هرجامعه منوط به جمعیت فعال آن شامل گروه های ۱۸ تا ۶۰ سال جامعه است، افزود:  سن سالمندی به معنی حمایت همه جانبه از سالمند، بدون درنظر گرفتن بازخورد هزینه کردهای دولتی است و با افزایش تعداد سالمندان باید چتر حمایتی جامعه از این قشر گسترش یابد.

این مسوول گفت: افزایش مستمری وحقوق بازنشستگی، رشد حمایت های بیمه ای و درمانی، تامین مسکن و معاش این افراد، افزایش مراکز مراقبتی وتوانبخشی، ارایه حمایت های عاطفی، روانی واجتماعی، ارتقای متزلت اجتماعی و توجه به امور رفاهی موضوعاتی است که در بین سالمندان باید مورد توجه قرار گیرد و تمامی این موضوعات مسوولیت دولت را در خدمت رسانی به آنها افزایش می دهد.

وارثی اضافه کرد: در زمینه سالمندان سازمان بهزیستی هم وظایفی را دارد و سعی می کند وظایف خود را در زمینه توانبخشی، ارایه خدمات اجتماعی و نگهداری در مراکز خود به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین اظهار داشت:  اداره کل بهزیستی استان قزوین در مراکز نگهداری سالمندان در ۲ بخش تخصصی و غیرتخصصی از جمله اقدامات پزشکی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، پرستاری، روانشناسی و مشاوره، مددکاری و مشاوره تغذیه خدمات ارایه می کند، البته سیاست بهزیستی نگهداری سالمندان توسط فرزندان و بستگان افراد است تا بدین وسیله آنها بتوانند با آرامش خاطر بیشتری روزگار خود را سپری کنند.

کد خبر 38439

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد