۵۰ درصد مددجویان بهزیستی تهران دوز دوم واکسن کرونا دریافت کردند

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: ۵۰ درصد مددجویان این نهاد، تاکنون مرحله دوم واکسینه کرونا دریافت کردند که تا هفته آینده به ۹۰ درصد می رسد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی به نقل از ایرنا، امین شاهرخی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرحله اول و دوز اول هفت هزار و ۸۸۵ نفر در بهزیستی استان تهران تحت پوشش واکسیناسیون و در مرحله دوز دوم چهار هزار و ۵۵۳ مورد انجام شده است و این روند ادامه دارد.  

وی درباره تزریق واکسن آنفولانزا نیز با اشاره به اینکه بر اساس اولویت ها انجام شد، گفت:  ۱۶ هزار و ۴۹۱ سالمند در مراکز نگهداری واکسینه شدند.  

شاهرخی بدون اشاره به بازه زمانی تزریق واکسن آنفولانزا، افزود: در مراکز شبه خانواده ها به ۲هزار و ۹۹۱ مورد و در مراکز پیشگیری به سه هزار و ۲۲۳ نفر واکسن آنفولانزا تزریق شد که در کل ۹۰ درصد واکسینه شدند که مابقی تمایلی به تزریق نداشتند.  

وی با تاکید بر اینکه سازمان بهزیستی یک سازمان حمایتی و اجتماعی با وظایف خاص در راستای خدمات رسانی به زنان سرورست خانوار، کودکان بی سرپرست، معلولان و سالمندان است گفت: خدمات و تجهیزات متنوع به مددجویان ارائه می شود.  

شاهرخی با اشاره به اینکه معضل بزرگی در فرزندخواندگی روبرو بودیم، گفت: اکنون مراحل از طریق سامانه ملی فرزندخواندگی ثبت می شود و خانواده ها از لحظه به لحظه فرایند اطلاع پیدا می کنند و در این زمینه شکایات بسیار کم شده است.  

مدیرکل بهزیستی استان تهران افزود: در این سامانه روند فرزندخواندگی تسهیل شده است.  

شاهرخی به فعالیت مراکز مثبت زندگی در تهران اشاره کرد و گفت: ۲۰۸ مرکز سهم این استان بود و خدمات به ضعیف ترین اقشار جامعه در حال ارائه است.  

وی بیان داشت: مددکاران در این مراکز به صورت فعال به خانه های مددجویان می روند از ۱۰۰ هزار مددجوی مستمری بگیران اکنون ۵۰ هزار بازدید از خانه های مددجویان شده است.  

شاهرخی تاکید کرد:  این روند ادامه خواهد یافت سالانه ۲مرتبه بازدید از مددجویان انجام و خدمات بر حسب نیاز آنها ارائه می شود.  

وی خاطر نشان کرد: این طرح مراکز مثبت مربوط به ۲۰ سال گذشته بود که با پیگیری رییس سازمان بهزیستی سال گذشته با حضور رییس جمهوری به این هدف دست یافته ایم.  

شاهرخی به وضعیت کودکان کار اشاره کرد و گفت: ساماندهی کودکان تبدیل به یک فراینده شده است که مراحل شناسایی، جذب و توانمندسازی می شوند که ۹۷۰ کودک کار شناسایی و حذب شدند که ۸۵۰ نفر اتباع و بقیه ایرانی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران تاکید کرد: با اداره اتباع ارتباط برقرار کردیم تا نسبت به وضعیت این اتباع تعیین و تکلیف شود.  

وی با اشاره به افزایش مستمری مددجویان گفت: برای اولین بار ۲۰ درصد حقوق را برای خانواده های میتمری بگیر در نظر بگیریم که با پیگیری های سازمان بهزیستی این اتفاق افتاد و افزایش ۲و نیم برابری شدیم.  

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: برای خانواده تک معلولی ۱۲۵ هزار تومان مستمری بود که به ۳۵۰ هزار تومان رسیده است و خانواده ۲ معلوله  ۲۴۸ هزار تومان بود که امسال به ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت.  

شاهرخی گفت: خانواده سه معلولی ۳۳۲ هزار تومان مستمری بود که به ۷۰۰ هزار تومان و خانواده چهار معلولی ۴۴۲ هزار تومان بود که به ۹۰۰ هزار تومان و خانواده ۵ معلولی ۴۷۹ هزار تومان بود که امسال به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.  

کد خبر 38433

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد