اعتیاد به مواد مخدر یک معضل جهانی است/۴۹۲ بهبودیافته وام خوداشتغالی دریافت کردند

نشست خبری مدیرکل بهزیستی مازندران با اصحاب رسانه به مناسبت هفته مبارزه با سو مصرف و قاچاق مواد مخدر در سالن کنفرانس شیرخوارگاه شکوفه با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل َبهزیستی مازندران؛ دکتر فرزاد گوهردهی با بیان اینکه اعتیاد به مواد مخدر یکی از مشکلات و معضلات بهداشتی و اجتماعیِ کشورهای جهان است، گفت: اعتیاد مسئله چند بعدی و چند وجهی است بنابراین نباید همه وظایف مرتبط با آن،  برعهده یک نهاد یا دستگاه خاصی واگذار شود زیرا حل این معضل، عزم و خرد جمعی را می طلبد.

وی با بیان اینکه 5 تا 9 تیرماه هفته مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است ، افزود: شعار امسال روز جهانی مبارزه با مواد مخدر« حقایق درباره مواد مخدر را به اشتراک بگذاریم تا زندگی ها را نجات دهیم» می باشد که همه دستگاه ها و سازمان های مردم نهاد باید در تحقق این شعار تلاش کنند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه سازمان بهزیستی از طریق خط 1480، خط 123 و خط ملی اعتیاد با شماره 09628 خدمات مشاوره ای را در زمینه اعتیاد ارائه می دهد، ادامه داد: خط 1480 (صدای مشاور ) خط تلفن مشاوره خانواده است که از 8صبح تا 12 شب پاسخگوی نیازهای هم استانی های عزیز می باشد.

دکتر گوهردهی به خدمات درمانی بهزیستی مازندران در این حوزه اشاره کرد و گفت : در استان مازندران یک مرکز دولتی و 59 مرکز سرپایی درمان اعتیاد فعالیت می کنند که در سال گذشته به بیش از 8 هزار نفر از جامعه هدف بهزیستی خدمات ارائه شده است.

وی با اشاره به مراکز اقامتی میان مدت، افزود: در سال گذشته 53 کمپ در استان مازندران فعالیت کردند که بالغ بر 7هزار نفر در این مراکز خدمات دریافت کردند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه در سال گذشته مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد بهزیستی مازندران در شهرستان جویبار راه اندازی شده است، ادامه داد: ظرفیت این مرکز 60 نفر می باشد که با توجه به شیوع کرونا در حال حاضر 30 نفر در آن پذیرش می شوند که به‌ منظور حرفه‌ آموزی و اشتغال بیماران، کارگاه های حرفه‌آموزی در آنجا در حال فعالیت هستند.

دکتر گوهردهی خاطر نشان کرد: در استان مازندران 13 مرکز کاهش آسیب ناشی از اعتیاد وجود دارد که به بیش از سه هزار نفر خدمات لازم را ارائه داده است.

وی به نگهداری و درمان معتادان متجاهر اشاره کرد و گفت: مرکز دولتی درمان ، نگهداری و کاهش آسیب اعتیاد استان مازندران در سال گذشته تعطیل بود که این خدمات در 15 مرکز تبصره 2 ذیل ماده 16 ارائه شده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران افزود: در سال گذشته 20 هزار بیمار در 145 مراکز درمان و کاهش آسیب اعتیاد بهزیستی مازندران پذیرش و تحت درمان قرار گرفتند.

دکتر گوهردهی با بیان اینکه با همکاری سازمان فنی و حرفه ای مهارت آموزی در جهت اشتغالزایی بهبودیافتگان انجام شده است، ادامه داد: در سال گذشته به 492 نفر از بهبودیافتگان متقاضی وام اشتغالزایی، بالغ بر 20 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی به آموزش عوارض اعتیاد و مهارت های زندگی به جامعه هدف بهزیستی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته به 200 هزار نفر از جامعه هدف بهزیستی آموزش های لازم در زمینه اعتیاد به صورت مجازی ارائه شده است.

کد خبر 38431

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد