نشست همفکری و تبادل نظر اعضای کارگروه عملیاتی مراکز مثبت زندگی با روسای ادارات بهزیستی شهرستان ها برگزار شد

بیش از یک میلیون و ۸۰هزار پرونده مستمری بگیران تحت پوشش سازمان بهزیستی به مراکز مثبت زندگی واگذار می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل،نشست هم فکری و تبادل نظر در خصوص نحوه ارتباط شهرستان ها با مراکز مثبت زندگی،به شکل ویدیوکنفرانسی در دفتر معاونت توسعه و مدیریت منابع سازمان بهزیستی برگزار شد.

این جلسه با حضور مجازی روسای بهزیستی شهرستان ها در ۲۲ استان کشور و اعضای کارگروه عملیاتی مراکز خدمات بهزیستی و با هدف ارائه راهکار و پاسخ به سوالات در خصوص مراکز مثبت زندگی برگزار شد.

دکتر محمد عباسی معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان بهزیستی کشور در این جلسه با اشاره به اینکه بیش از ۲۵۳۰مرکز مثبت زندگی در سراسر کشور با کسب مجوز،فعال شده و مشغول به کار هستند،گفت:واگذاری تمامی پرونده های مددجویان مستمری بگیر سازمان بهزیستی که ۱میلیون و ۸۰هزار پرونده هستند،به مراکز مثبت زندگی در حال انجام است و در حال حاضر ۹۵۰هزار پرونده توزیع شده است و در اختیار مراکز قرار گرفته و ۹۵هزار پرونده همچنان در کارتابل استان ها و شهرستان ها باقی مانده است که باید هر چه سریع در منتقل شود.

وی همچنین یکی از اهداف این جلسه را تسریع در انتقال پرونده ها به مراکز مثبت زندگی عنوان کرد و افزود:عملکرد مراکز مثبت زندگی بر اساس عملکرد روسای بهزیستی شهرستان ها تعریف می شود و در حقیقت این مراکز، کمک حال ادارات بهزیستی هستند که خدمات بهزیستی را با کیفیت بهتر ارائه دهند.

عباسی همچنین به توزیع پرونده  پشت نوبتی ها در مراکز مثبت زندگی طی چند روزرآینده اشاره کرد و گفت:اطلاعات کسانی که بر اساس سامانه ارمغان به عنوان پشت نوبتی ثبت شده است به زودی به دست مراکز مثبت زندگی می رسد و استحقاق آنان برای دریافت مستمری بررسی می شود و به تایید و ادامه مستمری و یا خروج از چرخه مستقیم حمایتی و قطع مستمری می انجامد.

در ادامه این جلسه،روسای ادارات بهزیستی شهرستان ها به بیان و طرح مشکلات خود در خصوص مسائل مختلف حوزه مراکز مثبت زندگی همچون عدم تطابق هزینه های مراکز با درآمد آنها،مساوی بودن تعرفه بازدیدهای شهری و روستایی و... پرداختند.

کد خبر 38430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =