بازدید رئیس سازمان بهزیستی کشور از موسسه خیریه و مرکز جامع توانبخشی عمل

در اولین روز از تیرماه و همزمان با میلاد حضرت امام رضا(ع) دکتر قبادی دانا معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور از موسسه خیریه و مرکز جامع توانبخشی عمل در منطقه شمیرانات بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور، دراین بازدید که مدیرکل بهزیستی استان تهران، رئیس هیئت امنا، مدیرعامل و اعضا هیئت مدیره موسسه نیز حضور داشتند بخش های نگهداری، روزانه و کارگاه های حرفه آموزی معلولین ذهنی زیر۱۴ سال مورد بازدید قرار گرفت.

در جلسه پایانی بازدید پس از ارائه گزارش مدیرعامل و مسئول فنی مرکز، دکتر قبادی دانا ضمن تقدیر از زحمات شبانه روزی مسئولان و کارکنان موسسه عمل در ایام سخت کرونا، برگزاری کلاس های مجازی و آنلاین حرفه آموزی ویژه معلولین در رشته های آشپزی، خیاطی، بافت فرش و...را نقطه قوت مرکز در زمان شیوع و همه گیری کرونا عنوان کرد و افزود با این ابتکار آموزشی علاوه بر جلوگیری از ابتلا مددجویان روزانه، خانواده های این عزیزان نیز کمتر درگیر مسائل فرزند توانخواه خود بوده اند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه به اصلاح برخی موارد در ارائه خدمات بهتر و مطلوبتر به مددجویان مقیم مرکز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سیاست کلی سازمان بهزیستی در زمینه نگهداری و توانبخشی گروه های مختلف مددجویان مانند معلولین، سالمندان و فرزندان از مجتمع محور به سمت خانواده محور تغییر جهت داده است.

وی خاطرنشان کرد: برای گسترش خدمات در منزل و ایجاد خانه های کوچک سالمندان، معلولین و فرزندان برنامه های حمایتی متنوعی را تدارک دیده ایم.

دکتر قبادی دانا در ادامه از طرح درحال اجرای احصاء تمامی نیازهای معلولین به وسایل و تجهیزات توانبخشی و کمک توانبخشی توسط مراکز +زندگی سراسر کشور خبر داد و گفت: همزمان با اجرای این طرح که باهدف اطلاع از میزان نیاز واقعی به وسایل و تجهیزات توانبخشی و کمک توانبخشی انجام می شود رایزنی های موثری را با مجموعه ای اقتصادی و عام المنفعه برای مشارکت در برنامه تامین داخلی نیازها شروع کرده ایم که در این مسیر نیز آماده تعامل و همکاری با  موسسات و بنیادهای نیکوکاری فعال و توانمند در حوزه معلولین هستیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان بازدید خود مدیرکل بهزیستی استان تهران را مامور بررسی نحوه ایجاد ظرفیت جدید برای نگهداری و توانبخشی معلولین ذهنی بالای ۱۴ سال، گسترش فعالیت کارگاه های حرفه آموزی و ارائه خدمات تخصصی کاردرمانی در این مرکز نمود.

شایان ذکر است موسسه خیریه و مرکز جامع توانبخشی عمل فعالیت خود را ارسال ۱۳۷۵ با اخذ مجوز از بهزیستی آغاز کرده است و در حال حاضر دارای دو بخش شامل مرکز مراقبتی معلولین دختر ذهنی زیر۱۴سال با ظرفیت اسمی۱۰۰ معلول و ۷۳ معلول مقیم و مرکز حرفه آموزی روزانه دختران و پسران ذهنی بالای۱۴ سال با ظرفیت اسمی ۱۰۰ و ۱۲۰ معلول است که در شرایط فعلی با ۴۸ و ۷۵ معلول دختر و پسر حرفه آموز با استفاده از یارانه بهزیستی و کمک خیرین فعالیت می نماید.

کد خبر 38424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =