جشن تکلیف فرزندان کارکنان بهزیستی برگزار شد

همزمان با ولادت حضرت امام رضا (ع)؛ جشن تکلیف فرزندان کارکنان بهزیستی، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، دکتر ولی‌اله نصر گفت: جشن تکلیف سرآغازی شیرین برای حرکت در مسیرتعالی و معنویت است که با ورود به این سن، بهار زندگی را با فریضه نماز، دعا و قرائت قرآن پیوند می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان، جشن تکلیف را  خاطره‌ای شیرین معنوی - تربیتی دانست و افزود: سن تکلیف، زمانی است که در آن دانش‌آموزان دختر و پسر که به این سن رسیده‌اند در آیین‌های گروهی با خدای‌شان عهد می‌بندند و دستورات دین مبین اسلام را برای رسیدن به تعالی و اوج بندگی تمرین می‌کنند.

وی ادامه داد: سن تکلیف در واقع آغاز بلوغ دختران و پسران است که با جشن تکلیف احکام روحبخش دین مبین اسلام برای این قشرها ساری و جاری می شود.

نصر، جشن تکلیف را یکی از اقدامات برای آشنایی نوجوانان با راه ورسم زندگی معنوی عنوان و تصریح کرد: برگزاری جشن تکلیف، برنامه‌ای است که آغازگر یک حرکت منسجم برای گام برداشتن در مسیر ارزش‌های دینی و معنوی محسوب می شود.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان، یادآور شد: در این برنامه تربیتی برای نسل آینده ساز، آموخته‌های دینی تبیین و دستورات الهی تشریح می‌شود بر این اساس آنچه را خداوند بر انسان واجب ساخته و از ما خواسته است، باید عمل کرد.

حجت الاسلام کاردان‌پور از کارشناسان حوزوی نیز خطاب به دختران و پسران مکلف با اشاره به شرایط تکلیف، گفت: بلوغ، عقل، علم و قدرت از شرایط تکلیف است و در دین اسلام، با ورود به سن تکلیف، انسان موظف است دستورهای دینی و واجبات را انجام دهد و حرام ها را ترک کند.

وی ادامه داد: خداوند هم در مقابل انجام تکالیف و ترک حرام‌ها به انسان پاداش می‌دهد، پاداشی بیشتر از عمل انسان که این مهم نشان از لطف و مهربانی خداوند نسبت به بندگانش دارد.

حجت‌الاسلام کاردان‌پور تصریح کرد: برای آشنایی بیشتر دانش آموزان نسبت به سن تکلیف؛ پدران، مادران، اولیا و مربیان مهمترین نقش را بر عهده دارند.

به گزارش روابط عمومی، سالروز ولادت حضرت رضا(ع)، جشن تکلیف باشکوهی به همت دفتر امور فرهنگی بهزیستی استان، در سالن خیرین همدانیان با حضور مدیرکل بهزیستی، معاونین و کارشناسان برگزار و در این جشن عبادی با هدایایی از دختران و پسران تقدیر شد.  


 

کد خبر 38419

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد