استفاده از ظرفیت کارآفرینان و کارفرمایان دریچه ای مطمئن برای توانمندسازی جامعه هدف

کارگروه اشتغال و مسکن مددجویان تحت پوشش بهزیستی شهرستان بندرعباس با حضور سرپرست بهزیستی هرمزگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ کارگروه اشتغال و مسکن مددجویان تحت پوشش بهزیستی شهرستان بندرعباس با حضور دکتر ابراهیم حسن نژاد سرپرست بهزیستی هرمزگان ، موسی رمضانی نژاد رییس اداره هماهنگی موسسات غیر دولتی ، اشتغال و مشارکت های مردمی بهزیستی استان ، رییس بهزیستی بندرعباس و جمعی از کارشناسان مسئول حوزه های تخصصی و نیز مددکاران اجتماعی بهزیستی بندرعباس  در محل سالن اجتماعت این اداره با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

سرپرست بهزیستی هرمزگان در این نشست  ضمن تبریک و گرامیداشت دهه کرامت و فرارسیدن میلاد ثامن الحجج حضرت امام رضا (ع) ،  رویکرد بهزیستی را توانمندسازی جامعه هدف و ایجاد اشتغال پایدار عنوان کرد و افزود : ایجاد اشتغال پایدار و توانمندسازی مددجویان از مولفه‌های اصلی و حائز اهمیت بهزیستی است  و در همین راستا سازمان بهزیستی با پرداخت تسهیلات کسب و کار خرد ، مشاغل خانگی، مشاغل روستایی بیمه خویش فرمایی ، کارفرمایی جبران عدم کارایی، تشکیل گروه‌های همیار و اعطای تسهیلات بلاعوض اقدامات موثر و تاثیر گذاری را در حوزه اشتغال انجام داده است .

دکتر ابراهیم حسن نژاد تصریح کرد : مشوق های حمایتی ، بیمه‌ای ، یارانه ارتقای کارآیی معلولان و تسهیلات  خود اشتغالی و کارفرمایی از جمله مشوق های حمایتی سازمان بهزیستی در راستای حمایت از کارفرمایان و ایجاد اشتغال جامعه هدف است.

وی تاکید کرد : باید از ظرفیت کارآفرینان و کارفرمایان به منظور فرصت سازی شغلی و گشودن دریچه  ای مطمئن  در راستای توانمندسازی این قشر از جامعه استفاده کرد .

سرپرست بهزیستی هرمزگان از ایجاد نمایشگاه و بازارچه برای فروش صنایع دستی مددجویان و اختصاص تسهیلات  اشتغال زایی  برای جامعه هدف تحت پوشش خبر داد و گفت : رفع مشکل اشتغال مددجویان باید با ایجاد زمینه مناسب مهارت آموزی با جدیت دنبال شود چرا  که آموزش های فنی حرفه ای در جهت توانمندسازی مددجویان نقش مهم و تأثیرگذاری را ایفا می نمایند.

وی همچنین اظهار داشت : امروزه اشتغال زایی در هر زمینه‌ای تنها  مخصوص بخشی از افراد جامعه نیست بلکه افراد با شرایط خاص  نیز می‌توانند از آموزش‌های مهارتی بهره‌ مند شوند و با گذراندن دوره‌های مختلف وارد بازار کار شوند .

وی  در ادامه مساله مسکن را نیز یکی دیگر از دغدغه های خانواده های تحت پوشش سازمان بهزیستی دانست و اذعان  نمود : بهزیستی بنا بر رسالت ذاتی خویش با استفاده از امکانات بالقوه خود و تعامل با سایر نهادهای متولی امر مسکن  از جمله مسکن و شهرسازی و بنیاد مسکن در مسیر تامین مسکن جامعه هدف تحت پوشش خود اقدامات موثری را انجام داده است.

کد خبر 38397

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد